| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | ELT 402 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Res. Assist. Kerem Can Alpay Res. Assist. Sena Tetik |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | As a student-teacher he will experience various teaching activities such as conducting remedial instructions, working in the school´s ancillary services, rendering community and allied services, as necessary. He is also expected to teach a class assigned to him by his cooperating teacher. Throughout his stay either in the elementary or secondary school where he is assigned to undergo his off-campus, his potentials could be unleashed to the highest extent possible. As expected, this practicum would really provide him the good qualities of a would-be teacher. |
| Dersin İçeriği | The course is desinged to provide the student-teacher with series of exposures and experiences to actual classroom situations that would develop his instructional knowledge and skills needed to produce competent pupils and/or students in either the elementary or secondary level. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim kurumunda bir günlük planı uygulayabilecektir. | ||
| 2 | Öğretmenliğin gerektirdiği nitelikleri deneyimleyerek kazanacaktır. | ||
| 3 | Kuramsal bilgi birikimini uygulamaya geçirebilecektir. | ||
| 4 | Yeterliklerini ve noksanlıklarını uygulama esnasında fark edecek ve düzeltme fırsatı bulacaktır. | ||
| 5 | Kriz yönetimi becerisi kazanacaktır. | ||
| 6 | Hangi yöntem, teknik ve stratejinin daha uygulanablir olduğunu yaşayarak belirleyecektir. | ||
| 7 | Yaklaşımları uygulamada birebir dönüt alarak kıyaslayabilecektir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygulama okullarının belirlenmesi, uygulama düzeni ve planı hakkında bilgilendirme. | |
| 2 | Uygulama okulu yönetimiyle iletişimi sağlamak üzere bir grup başkanı seçer, branş öğretmenleriyle iletişimi sağlar ve onların derslerini 2., 3., 4. ve 5. hafta boyunca izlemeye devam eder. | |
| 3 | Adaylar, branş öğretmenleriyle ders hazırlığı, planlama, yöntem seçme ve değerlendirme gibi konularda bilgi alışverişinde bulunmaya başlayacaklardır. | |
| 4 | 6. haftadan itibaren işleyecekleri ders konularını uygulama öğretmeninden alır, gerekli kaynak araştırmasını ve diğer tüm hazırlıklarını yapar. | |
| 5 | Vereceği dersin planını uygulama öğretmeninin görüşünü alarak hazırlamaya başlar. | |
| 6 | Uygulama öğretmeninin sorumluluğu altında daha önceden belirlenen derslerini verir. | |
| 7 | Uygulamasını yapacağı dersin planını uygulama öğretmeni ve okul müdürünün denetiminden geçirir. Hazırlayıp onaylattığı ders planlarına göre dersi sunar. | |
| 8 | Uyguladığı her dersin sonunda diğer uygulama öğrencileri ve ders öğretmeniyle dersin kritiğini yapar, gerekli notları alır ve rapor haline getirir.. | |
| 9 | Uyguladığı her dersin amacına ulaşıp ulaşmadığını, uygun ölçme araç ve teknikleriyle ölçer, değerlendirmesini yapar. | |
| 10 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür. | |
| 11 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür. | |
| 12 | 6., 7., 8. ve 9. haftalardaki etkinliklere aynen devam eder. Bu programda yer alan diğer çalışmaları da sürdürür. | |
| 13 | Uygulama okulu müdürlüğünce tüm aday ve ilgili öğretmenlerin katılımıyla düzenlenen toplantıya katılır, uygulama çalışmalarının genel değerlendirmesini yapar. | |
| 14 | Öğretmenlik uygulaması ile ilgili dosyaya kazandığı deneyimleri yazar ve danışman öğretim elemanına teslim eder. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Faculty-School Cooperation Guide (1998). YÖK/Dünya Bankası - Milli Eğitimi Geliştirme Projesi. Ankara |
| Ders Kaynakları | Köksal, Dinçay. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması. Nobel Kitabevi. ISBN: 9786053950950 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
| 2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
| 3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | X | |||||
| 4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
| 5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
| 6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
| 7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
| 8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
| 9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
| 10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
| 11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
| 12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim kurumunda bir günlük planı uygulayabilecektir. | ||||||||||||
| 2 | Öğretmenliğin gerektirdiği nitelikleri deneyimleyerek kazanacaktır. | ||||||||||||
| 3 | Kuramsal bilgi birikimini uygulamaya geçirebilecektir. | ||||||||||||
| 4 | Yeterliklerini ve noksanlıklarını uygulama esnasında fark edecek ve düzeltme fırsatı bulacaktır. | ||||||||||||
| 5 | Kriz yönetimi becerisi kazanacaktır. | ||||||||||||
| 6 | Hangi yöntem, teknik ve stratejinin daha uygulanablir olduğunu yaşayarak belirleyecektir. | ||||||||||||
| 7 | Yaklaşımları uygulamada birebir dönüt alarak kıyaslayabilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 243 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||