Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil Edinimi | ELT 204 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sena Tetik |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İlgili ders, öğrencilerin birinci ve özellikle ikinci dil edinimi kuramlarını tanımalarını, dil edinimine ilişkin temel kavramları öğrenmelerini ve birbiriyle ilişkilendirmelerini amaçlar. Temel kavramların kazanılmasının ardından öğrencilerin dil edinimi sürecine dilbilimsel, psikolojik, sosyolojik ve bütünsel açıdan bakma becerisini kazanmaları hedeflenmekte; her bir bilim dalının bu olguya yaklaşımına ilişkin detayları, bu alandaki öne çıkan isimlerin konuya yaklaşımlarını ve örnekleri öğrenmeleri gerekmektedir. Dönemin sonunda öğrencilerin aşağıdaki temel sorulara ilişkin alternatif yanıtlar ortaya koyabiliyor olması esastır: 1. İkinci dil öğrenen kişi tam olarak ne edinir? 2. Öğrenen ikinci dili nasıl ve hangi yollarla edinir? 3. Neden bazı öğrenenler dil öğrenme sürecinde diğerlerine göre daha başarılıdır? |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İkinci Dil Edinimine Kısa Bir Giriş | Introducing SLA; Syf. 1-6 |
2 | İkinci Dil Ediniminin Temelleri | Introducing SLA; Syf. 7-32 |
3 | İkinci Dil Edinimine Dilbilimsel Yaklaşım | Introducing SLA; Syf. 33-56 |
4 | İkinci Dil Edinimine Dilbilimsel Yaklaşım | Introducing SLA; Syf. 56-70 |
5 | İkinci Dil Edinimine Psikolojik Yaklaşım: Diller ve Beyin, Öğrenme Süreçleri | Introducing SLA; Syf. 71-86 |
6 | İkinci Dil Edinimine Psikolojik Yaklaşım: Kaos Kuramı, Öğrenenler Arasındaki Farklılıklar, Çok Dilliliğin Etkileri | Introducing SLA; Syf. 86-102 |
7 | İkinci Dil Ediniminin Sosyal Bağlamı: Dil Yeterliği ve Mikrososyal Faktörler | Introducing SLA; Syf. 105-126 |
8 | İkinci Dil Ediniminin Sosyal Bağlamı: Makrososyal Faktörler | Introducing SLA; Syf. 126-139 |
9 | Ara Sınav | |
10 | İkinci Dil Kullanımı için Bilgi Edinimi: Yeterlik ve Kullanım, Akademik ve Kişilerarası Yeterlik, Dil Bilgisinin Bileşenleri | Introducing SLA; Syf. 141-162 |
11 | İkinci Dil Kullanımı için Bilgi Edinimi: Edilgen Etkinlikler ve Üretken Etkinlikler | Introducing SLA; Syf. 162-180 |
12 | İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretimi: Bakış Açılarının Bütünleştirilmesi | Introducing SLA; Syf. 183-188 |
13 | İkinci Dil Öğrenimi ve Öğretimi: Öğrenme ve Öğretme Ortamları için Çıkarımlar | Introducing SLA; Syf. 188-195 |
14 | Genel Tekrar ve Yarıyıl Sonu Sınavına Hazırlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | ||||||
10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |