Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Okuma ve Yazma Becerileri I ELT 105 1 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ
Dersi Verenler Öğr.Gör. İLKNUR KILIÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Sena Tetik

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

 

 
Bu dersin amacı, öğrencilerin akademik düzeyde okuma ve yazma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin farklı türde metinleri (öykü, makale, deneme vb.) anlayarak çözümlemeleri, eleştirel düşünme becerilerini kullanmaları ve okuduklarından hareketle organize, tutarlı ve dilbilgisi açısından doğru yazılı ürünler ortaya koymaları hedeflenmektedir. Ayrıca öğrenciler, akademik kelime dağarcıklarını geliştirmeyi, paragraf ve kısa metin düzeyinde farklı yazı türleri üretmeyi ve yazılı anlatımda bütünlük ile akıcılığı sağlamayı öğreneceklerdir.
 
 
 

 

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilerin akademik düzeyde okuma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik temel konuları kapsamaktadır. Ders kapsamında farklı metin türlerinin (öykü, makale, deneme, makaleden alınan bölümler vb.) okunması, çözümlenmesi ve tartışılması yer almaktadır. Öğrenciler okuma stratejileri (ana fikir bulma, çıkarım yapma, not alma, özetleme, eleştirel okuma) ile tanışacak, edindikleri bilgileri yazılı anlatıma aktaracaklardır. Yazma kısmında ise paragraf yazımı, paragrafta bütünlük ve tutarlılık, farklı paragraf türleri (tanımlayıcı, karşılaştırmalı, tartışmacı vb.), kısa yazı türleri oluşturma ve yazılı ürünleri gözden geçirme (revision-editing) çalışmaları yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerin akademik kelime dağarcığını geliştirmeleri, fikirlerini düzenli bir biçimde yazılı olarak ifade etmeleri ve akademik yazım kurallarına aşina olmaları amaçlanmaktadır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş-Neden okurum; neden yazarım. Okuma ve yazma becerilerinin üniversite eğitimindeki yeri ve önemi
2 What is second language acquisition?'' adlı akademik makele okunur ve bununla ilgili kısa metin yazma
3 Reading: Short Story: The Necklace – Guy de Maupassant (simplified version, Project Gutenberg) : Yazma: Farklı bir sonla betimleyici bir hikaye yazma (200–250 words)
4 Okuma: News Article: UN Report: Climate Change and Global Youth Activism (adapted from BBC/Guardian). Yazma: 100-150 kelime görüş bildiren bir mektup yazma
5 Okuma: Why Every Student Should Read Daily (adapted from ThoughtCo). Üniversite öğrencileri yarı- zamanlı çalışmalı mı konulu kompozisyon yazma
6 Okuma: Biyografi örneği okunur. Yazma: Bir biyografi yazılır
7 Akademik Okuma Academic Reading: The Importance of Critical Thinking in Education Yazma: Okunan metne cevaben yazılı olarak görüş bildirme
8 Şiir Poem: The Road Not Taken – Robert Frost Yazma: Şiir ile ilgili metin yazma
9 Okuma: The Impact of Social Media on Daily Life (adapted from Time/National Geographic). Yazma: Kişisel görüş bildiren metin yazma
10 Okuma: Mobile Phone Use Among Young Adults (Pew Research Center report). Yazma:Sonuçları özetleyen bir rapor yazma
11 Okuma: Persuasive Text: Greta Thunberg’s UN Speech (2019, excerpt) Yazma: İkna edici bir metin yazma
12 Akademik makale okuma ve kişisel görüş içeren bir metin yazma
13 Akademik makale okuma ve kişisel görüş içeren bir metin yazma-Portfolio teslim
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Haftalık olarak dersin koordinatörü tarafından seçilen metin ve akademik makaleler

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. X
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. X
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. X
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. X
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Proje / Tasarım 15
Toplam 40
1. Final 60
Toplam 60
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)