| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | ELT 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU, Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | |
| 3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Öğrenilen ikinci yabancı dil ile İngilizce arasındaki temel farklılıkları bilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 6 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | Problem Çözme, | Öz Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ünite 1- - Sınıfça tanışma - Beklenileri / istekleri / önerileri alma - Almanca senli-benli konuşarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma - Almanca senli-benli yazarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma | |
| 2 | Ünite 1 - - Almanca sizli-bizli konuşarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma - Almanca sizli-bizli yazarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma Alfabe - Alfabe ve Almanca Okuma I | |
| 3 | Ünite 1- - Alfabe ve Almanca Okuma II - Düzenli Fiiller I - Sayılar | |
| 4 | Ünite 1- - Düzensiz Fiiller I, heissen - Olumlu-olumsuz soru yapıları - Ülkeler / Diller / Vatandaşlıklar | |
| 5 | Ünite 2- - Düzenli Fiiller II - Artikellere Giriş - Düzensiz Fiiller II, lesen | |
| 6 | Ünite 2- - Günler - Evet-/Hayır-Soruları - Meslekler I | |
| 7 | Ünite 2- - Çoğul - Meslekler II - Yardımcı Fiiller haben, sein | |
| 8 | VIZE HAFTASI - 1. Ara Sinav | |
| 9 | Ünite 2- - Aylar, mevsimler - Form doldurma (ad, soyadı, adresi, telefon, email, doüum tarihi) | |
| 10 | Ünite 3- - Yerleri, binalari, trafik araclarini adlandirabilmek - Artikelleri ögrenmek | |
| 11 | Ünite 3- - Belirli / belirsiz / olumsuz Artikel | |
| 12 | Ünite 3- - Imperativ mit Sie - Yol / yön sorabilmek ve tarif edebilmek | |
| 13 | Ünite 3- - Tekst okuma-anlama - Almanca sözlük kullanmayı öğrenmek | |
| 14 | Tekrar ve Kapanış |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
| 2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
| 3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
| 4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | ||||||
| 5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
| 6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | X | |||||
| 7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | ||||||
| 8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | ||||||
| 9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
| 10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | ||||||
| 11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | ||||||
| 12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni tanıştığı birisiyle çok temel düzeyde iletişim kurabilir. | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Temel dilbilgisi yapılarını kullanabilir. | ||||||||||||
| 3 | Kendisini temel düzeyde ifadeler ile yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. | ||||||||||||
| 4 | İkinci yabancı dilde temel düzeyde yazılan metinleri anlayabilir. | ||||||||||||
| 5 | Öğrenilen ikinci yabancı dil ile İngilizce arasındaki temel farklılıkları bilir. | ||||||||||||
| 6 | İkinci yabancı dilin çağımız için gerekli olduğuna ikna olur. | ||||||||||||
| 7 | İkinci yabancı dilde ilerlemek konusunda çaba gösterir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||