| 1 | 
                                    Alanı ile  ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder  ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 2 | 
                                    Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların  doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 3 | 
                                    Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları  bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini  kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 4 | 
                                    Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek  çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 5 | 
                                    Matematik ve Matematik  eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları  belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 6 | 
                                    21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 7 | 
                                    Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik  farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 8 | 
                                    Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 9 | 
                                    Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 10 | 
                                    Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere  sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 11 | 
                                    Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 12 | 
                                    Türk milli eğitim sistemini,  tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik  görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 13 | 
                                    Dili kurallara uygun  ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 14 | 
                                    Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 15 | 
                                    Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini  kullanır,  öğretim   materyalleri ve  ölçme araçları geliştirir, uygular  ve değerlendirir. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 16 | 
                                    Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar.  | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                
                                
                                    | 17 | 
                                    Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             | 
                                             |