Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enkapsülasyon Teknolojisi | GDM 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SIÇRAMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SIÇRAMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışmalarında enkapsülasyon teknolojilerini kullanacak olan öğrencilere alt yapı kazandırmak |
Dersin İçeriği | Gıda endüstrisinde enkapsülasyon teknolojisine ihtiyaç duyulan alanlar belirlenerek, bu teknolojinin en uygun şekilde uygulanmasına yönelik bilgi ve beceriler kazandırılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gıda endüstrisinde enkapsülasyon teknolojisinin amacı ve önemi | |
2 | Enkapsülasyon çeşitleri | |
3 | Enkapsülasyonda kullanılan materyaller ve özellikleri | |
4 | Tek çekirdekli enkapsülasyon teknolojisi | |
5 | Çoklu çekirdekli enkapsülasyon teknolojisi | |
6 | Enkapsülasyon verimini etkileyen faktörler | |
7 | Kapsüllerin fiziksel özellikleri ve ölçüm yöntemleri | |
8 | Enkapsüle materyalin salınım mekanizması | |
9 | Kapsüllerin sindirim sistemindeki stabiliteleri ve ölçüm yöntemleri | |
10 | Kapsüllerin ortam koşullarındaki stabiliteleri ve ölçüm yöntemleri | |
11 | Teorik vaka çalışmaları - Gıda endüstrisinde uygulama için uygun enkapsülasyon teknolojisinin seçimi | |
12 | Teorik vaka çalışmaları - Gıda endüstrisinde uygulama için uygun enkapsülasyon teknolojisinin seçimi | |
13 | Aktif materyalin laboratuvar ortamında tek çekirdekli yöntem ile enkapsülasyonu | |
14 | Aktif materyalin laboratuvar ortamında çoklu çekirdek yöntemi ile enkapsülasyonu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 0 |
Toplam | 0 |
1. Final | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |