| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi | ECE 108 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Erken çocukluk döneminde oyun gelişimi ve eğitimi ile ilgili temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları bilir ve hareket temelli oyun etkinliklerinin özelliklerini açıklayarak uygular. |
| Dersin İçeriği | Erken çocukluk döneminde oyunun eğitsel ve gelişimsel değerleri; oyunu, çocuğu tanıma ve değerlendirmede ve etkili bir öğretim yöntemi olarak kullanma; oyunun tanımı, önemi, gelişimi, toplumsal rolü, oyun kuramları, oyunu etkileyen faktörler, oyunu destekleme, oyun etkinlikleri planlama ve uygulama. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Oyun kuramlarının tarihsel gelişimini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Farklı kültürlerdeki oyun yaklaşımları ile kendi kültüründeki yaklaşımları karşılaştırır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Erken çocukluk dönemi gelişim özelliklerine uygun oyun etkinliği planlayıp uygular. | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oyunun tanımı ve özellikleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 2 | Oyun ile ilgili kuramsal yaklaşımlar | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 3 | Çocuk oyunlarının önemi ve işlevleri, bilim insanlarının oyunla ilgili görüşleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 4 | Oyunun tarihsel gelişimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 5 | Oyun gelişim teorileri | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 6 | Erken çocukluk döneminde oyun türleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 7 | Bilişsel gelişim açısından oyun | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 8 | Dil gelişimi açısından oyun | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 9 | Sosyal-Duygusal gelişim açısından oyun | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 10 | Fiziksel gelişim açısından oyun | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 11 | Oyun ortamları ve özellikleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 12 | Uyumsuz davranışların oyun ortamında eğitimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 13 | Farklı kültürlerde oyun | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| 14 | Türk kültüründe oyun ve hareket temelli oyunlarla ilgili uygulamalar | Ders Notları- İlgili Slaytlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Aksoy, A. B. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Destekleyen Oyunlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
| 3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
| 6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
| 7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
| 10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
| 12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
| 13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde oyun ile ilgili temel kavramları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
| 2 | Oyunun çocuğun gelişim alanlarına etkisini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
| 3 | Oyun kuramlarının tarihsel gelişimini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
| 4 | Oyunun gelişim aşamalarını, yaşlara göre oyun türlerini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 |
| 5 | Farklı kültürlerdeki oyun yaklaşımları ile kendi kültüründeki yaklaşımları karşılaştırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
| 6 | Erken çocukluk dönemi gelişim özelliklerine uygun oyun etkinliği planlayıp uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 28 | 28 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||