Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EBB 103 1 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK, Prof.Dr. MURAT İSKENDER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gelişimin temel kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Gelişimin ilkelerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
4 Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
5 Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
6 Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
7 Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
8 Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
9 Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır.
10 Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır.
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır.
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Gelişimin temel kavramlarını açıklar. 1 3 4 4 4 4 4 4 3 3 3 1 1
2 Gelişimin ilkelerini açıklar. 1 4 4 4 3 4 4 3 3 3 4 1 1
3 Eğitim psikolojisinde kullanılan araştırma yöntemlerini kavrar. 1 3 3 4 4 4 3 3 3 3 3 3 1
4 Gelişim alanlarını ve gelişim süreçlerini açıklar. 1 4 3 3 3 3 2 3 3 2 2 3 1
5 Bireyin özelliklerinin içinde bulunduğu gelişim dönemi özellikleri ile uyumlu olup olmadığını analiz etme yeterliliği kazanır. 2 2 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3 1
6 Bireyin gelişim özelliklerine nasıl katkı sağlanabileceğine ilişkin önerilerde bulunur. 2 3 3 3 4 4 3 3 4 3 3 2 1
7 Öğrenmeyle ilgili temel kavramları açıklar. 2 4 4 4 4 3 2 3 3 3 3 3 2
8 Öğrenmeye etki eden faktörleri analiz eder. 1 3 4 3 3 4 3 4 4 3 3 3 3
9 Eğitim-öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramlarının nasıl kullanılabileceğine ilişkin farkındalık kazanır. 1 4 3 3 3 2 3 3 3 4 3 3 3
10 Öğrenme kuramlara göre öğrenme süreçlerini analiz eder. 2 3 4 4 4 3 3 4 3 3 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)