Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Python Programlama VBA 207 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ÖZKAN CANAY
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ÖZKAN CANAY,
Dersin Yardımcıları

 

 

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı, öğrencilerin Python programlama dilinin temel sözdizimini, veri yapılarını ve kütüphanelerini öğrenerek, küçük yazılım projeleri ve veri analizi uygulamaları geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Python diline giriş, temel sözdizimi, değişkenler, veri tipleri, operatörler, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve modüller; listeler, demetler, kümeler ve sözlükler; dosya işlemleri ve veri saklama; NumPy ve Pandas ile veri işleme; Matplotlib ile görselleştirme; grup projesi uygulaması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Python programlama ortamını kurabilir ve temel sözdizimi açıklayabilir. Proje, Anlatım, Soru-Cevap, Performans Değerlendirme, Kısa Cevaplı Testler,
2 Veri yapıları, fonksiyonlar ve dosya işlemlerini kullanarak basit programlar geliştirebilir. Proje, Performans Değerlendirme,
3 NumPy, Pandas ve Matplotlib kütüphanelerini kullanarak veri işleme, analiz ve görselleştirme yapabilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kurulum ve İlk Program
2 Değişkenler, Veri Tipleri ve Girdi/Çıktı
3 Operatörler ve Karar Yapıları
4 Döngüler ve Karakter Dizileri
5 Fonksiyonlar
6 Kütüphaneler
7 Listeler ve Demetler
8 Kümeler ve Sözlükler
9 Dosya İşlemleri ve Veri Saklama
10 NumPy Dizileri ve Veri İşleme Süreci
11 Pandas Temelleri
12 Veri Görselleştirme
13 Mini Proje Sunumları
14 Genel Tekrar ve Tamamlayıcı Örnekler
Kaynaklar
Ders Notu

Ders notları öğretim üyesi tarafından haftalık olarak paylaşılacaktır. Jupyter Notebook örnekleri ve uygulama dosyaları ders portalında erişilebilir olacaktır.

Ders Kaynakları

Eric Matthes, Python Crash Course (3rd Edition), No Starch Press, 2023, ISBN: 978-1718502703.

Wes McKinney, Python for Data Analysis (3rd Edition), O’Reilly Media, 2022, ISBN: 978-1098104030.

John V. Guttag, Introduction to Computation and Programming Using Python (3rd Edition), MIT Press, 2021, ISBN: 978-0262542364.

Brett Slatkin, Effective Python: 125 Specific Ways to Write Better Python (3rd Edition), Addison-Wesley (Pearson), 2024, ISBN: 978-0138172275.

Dr. Özkan Canay, Python Programlama Ders Notları (ders materyali).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. X
2 Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir X
3 Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir X
4 Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir X
5 Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir X
6 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir X
7 Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir X
8 Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. X
9 Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir X
10 Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir X
11 Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir X
12 Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Python programlama ortamını kurabilir ve temel sözdizimi açıklayabilir. 3 3 3 2 5 2 3 3 4 3 2 3
2 Veri yapıları, fonksiyonlar ve dosya işlemlerini kullanarak basit programlar geliştirebilir. 3 4 4 3 5 3 3 4 4 3 2 3
3 NumPy, Pandas ve Matplotlib kütüphanelerini kullanarak veri işleme, analiz ve görselleştirme yapabilir. 4 5 5 4 5 3 4 5 5 4 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 1 12 12
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
dersAKTSKredisi 5