| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Web Tasarımı ve Programlama II | BST 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ DEMİRCİOĞLU DİREN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | Ders anlamsal Web teknolojilerinin ve bunların nasıl kullanılacağının öğretilmesini hedefliyor |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlamsal Web Teknolojilerini Kullanmak | ||
| 2 | Metadata, RDF, Ontoloji kavramları ve XML tabanlı söz dizimi hakkında bilgi edinmek | ||
| 3 | Mantık Semantiği ve OWL Arasındaki İlişkiyi ve Ontoloji Mühendisliği yaklaşımını öğrenmek |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve XML | |
| 2 | Kaynak Tanımlama Dili - RDF | |
| 3 | Kaynak Tanımlama Dili - RDF | |
| 4 | Web Ontoloji Dili-OWL | |
| 5 | Web Ontoloji Dili-OWL | |
| 6 | Ontolojiler ve Kurallar | |
| 7 | Ontolojiler ve Kurallar | |
| 8 | Sorgu Dilleri SPARQL | |
| 9 | Sorgu Dilleri SPARQL | |
| 10 | Ontoloji Mühendisliği | |
| 11 | Anlamsal Web Uygulamaları | |
| 12 | Anlamsal Web Uygulamaları | |
| 13 | Semantik Web Servisleri | |
| 14 | Semantik Web Servisleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | ||||||
| 2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | ||||||
| 3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | ||||||
| 4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | ||||||
| 5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anlamsal Web Teknolojilerini Kullanmak | |||||
| 2 | Metadata, RDF, Ontoloji kavramları ve XML tabanlı söz dizimi hakkında bilgi edinmek | |||||
| 3 | Mantık Semantiği ve OWL Arasındaki İlişkiyi ve Ontoloji Mühendisliği yaklaşımını öğrenmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 60 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||