Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesne Tabanlı Programlama BST 203 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, nesneye dayalı programlama konusuna giriş yapmak, C# programlama dili ile programlama konusuna değinmektir.

Dersin İçeriği

Yazılım ürünlerinin üretilmesinde nesne yönelim yazılım mühendisliği yaklaşımlarının kullanılması, Unified process metodolojisi, Nesne yönelimli dereksinim, analiz, tasarım, gerçekleştirim, bakım iş akışları hakkında bilgi, Modelleme ve UML dili, Bir Nesne yönelimli bir programlama dili ile gerçekleştirimlerin yapılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi
2 Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi
3 Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 C#’a Genel Bakış, Kontrol Deyimleri, Metotlar, Diziler
2 Windows Formları ve WPF ile Grafiksel Kullanıcı Arayüz Tasarımı
3 İstisna Yönetimi, LINQ, Jenerikler, Koleksiyonlar
4 Nesneye Dayalı Programlamaya Giriş
5 Sınıflar, Erişim Denetleyicileri ve Sarmalama (Encapsulation)
6 Kalıtım (Inheritance)
7 Çokbiçimlilik (Polymorphism)
8 Arayüzler (Interfaces)
9 Soyutlama (Abstraction)
10 UML ve UML Diyagramları
11 Statik Metotlar ve Sınıflar
12 NDP Prensipleri ve Temel Tasarım Kalıpları
13 NDP Prensipleri ve Temel Tasarım Kalıpları
14 Genel Uygulamalar ve Proje Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Her Yönüyle C# - Sefer Algan

Hands on Object-Oriented Programming with C# - Raihan Taher - 2019 - Packt

Beginning C# Object Orineted Programming - Dan Clark-Apress

Beginning Object-Oriented Programming with C# - Jack Purdum - Wile

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. X
2 Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. X
3 Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. X
4 Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi X
5 Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi
2 Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi
3 Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Proje / Tasarım 15
Toplam 50
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 30 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 50 50
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
dersAKTSKredisi 6