Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesne Tabanlı Programlama | BST 203 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED KOTAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nesneye dayalı programlama konusuna giriş yapmak, C# programlama dili ile programlama konusuna değinmektir. |
Dersin İçeriği | Yazılım ürünlerinin üretilmesinde nesne yönelim yazılım mühendisliği yaklaşımlarının kullanılması, Unified process metodolojisi, Nesne yönelimli dereksinim, analiz, tasarım, gerçekleştirim, bakım iş akışları hakkında bilgi, Modelleme ve UML dili, Bir Nesne yönelimli bir programlama dili ile gerçekleştirimlerin yapılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi | ||
2 | Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi | ||
3 | Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | C#’a Genel Bakış, Kontrol Deyimleri, Metotlar, Diziler | |
2 | Windows Formları ve WPF ile Grafiksel Kullanıcı Arayüz Tasarımı | |
3 | İstisna Yönetimi, LINQ, Jenerikler, Koleksiyonlar | |
4 | Nesneye Dayalı Programlamaya Giriş | |
5 | Sınıflar, Erişim Denetleyicileri ve Sarmalama (Encapsulation) | |
6 | Kalıtım (Inheritance) | |
7 | Çokbiçimlilik (Polymorphism) | |
8 | Arayüzler (Interfaces) | |
9 | Soyutlama (Abstraction) | |
10 | UML ve UML Diyagramları | |
11 | Statik Metotlar ve Sınıflar | |
12 | NDP Prensipleri ve Temel Tasarım Kalıpları | |
13 | NDP Prensipleri ve Temel Tasarım Kalıpları | |
14 | Genel Uygulamalar ve Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Her Yönüyle C# - Sefer Algan Hands on Object-Oriented Programming with C# - Raihan Taher - 2019 - Packt Beginning C# Object Orineted Programming - Dan Clark-Apress Beginning Object-Oriented Programming with C# - Jack Purdum - Wile |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar bilimi, yazılım mühendisliği, ağ teknolojileri, veritabanı yönetimi gibi bilişim konularında güçlü bir temel ve matematik alt yapısı oluşturma. | X | |||||
2 | Bilgisayar programlama, sistem analizi, ağ yönetimi gibi teknik becerilerin geliştirilmesi. | X | |||||
3 | Analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerinin geliştirilmesi. | X | |||||
4 | Teknik konuları açık ve anlaşılır bir şekilde ifade etme ve ekip içinde etkili iletişim kurabilme yeteneğinin geliştirilmesi | X | |||||
5 | Teknoloji trendlerini takip ederek ve yeni teknolojilere hızlı bir şekilde adapte olarak sürekli olarak kendini geliştirme yeteneği kazandırma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nesne Yönelimli yazılım süreçlerinin amaçlarının ve nesne yönelimli modelleme ve UML öğrenilmesi | |||||
2 | Nesne Yönelimli yazılım süreçleri ile klasik yazılım süreçleri arasındaki farkların bilinmesi | |||||
3 | Nesne Yönelimli yazılım metodolojilerindeki iş akışlarının, iş akışlarındaki metrikler, testler ve dokümantasyonun öğrenilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Proje / Tasarım | 15 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |