| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim ve Medya | ITM 010 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ENES IŞIKGÖZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ENES IŞIKGÖZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Eğitim bilimlerine ilişkin temel kavramların anlatılması, uzaktan eğitime ilişkin kuram ve uygulamaların açıklanması, sosyal medyanın eğitim amaçlı kullanımına yönelik çalışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Eğitim kavramına ilişkin temel bilgiler, uzaktan eğitim tanımı ve tarihçesi, sosyal medya kavramı ve uygulamaları |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve medya ile temel kavramları açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Medya ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Dijjital medyanın 21. yüzyıl becerileri olan ilişkisini kavrayabilmek |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Televizyon ve Radyo İle Eğitim | |
| 2 | Uzaktan Eğitim Teknolojileri | |
| 3 | Çevrimiçi Öğrenme | |
| 4 | Uzaktan Öğrenmede Televizyon ve Radyo | |
| 5 | Mobil öğrenme | |
| 6 | Sosyal Medya İle Öğrenme | |
| 7 | Artırılmış Gerçeklik ve Eğitimde kullanımı | |
| 8 | E-kitap | |
| 9 | Sanal Dünyalar ve Eğitim | |
| 10 | Uygulama | |
| 11 | Kitlesel Açık Online Dersler | |
| 12 | Oyunlaştırma | |
| 13 | Ödev Sunumları | |
| 14 | Ödev Sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitim ve medya ile temel kavramları açıklayabilmek | |||||
| 2 | Medya ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek | |||||
| 3 | Dijjital medyanın 21. yüzyıl becerileri olan ilişkisini kavrayabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 60 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 3 | 33 |
| Ara Sınav | 3 | 3 | 9 |
| Final | 6 | 6 | 36 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||