| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Anlatıları | TDE 355 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN | 
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN, | 
| Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA, Arş. Gör. Dr. Hilal Erdoğan AKSU  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Türk halk anlatılarından masallar, hikayeler, destanlar vb. konular hakkında bilgiler vermek.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Masal, halk hikayesi, fıkra, destan vb. halk anlatıları.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Masal, hikaye, destan vb.kavramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bu kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Bu kavramları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Halk anlatılarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Masal kavramı | Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları | 
| 2 | Masal çeşitleri | Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları | 
| 3 | Meşhur masallar | Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları | 
| 4 | Türk halk hikayeleri | Ali Berat Alptekin, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları | 
| 5 | Halk hikayelerinin sınıflandırması | Ali Berat Alptekin, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları | 
| 6 | Hikaye incelemeleri | Ali Berat Alptekin, Halk Hikayelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları | 
| 7 | Fıkra kavramı | Dursun Yıldırım, Türk Edebiyatında Bektaşi Fıkraları, Akçağ Yayınları | 
| 8 | Meşhur fıkra kahramanları | Dursun Yıldırım, Türk Edebiyatında Bektaşi Fıkraları, Akçağ Yayınları | 
| 9 | İslamiyet öncesi Türk destanları | Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları | 
| 10 | İslamiyet sonrası Türk destanları | Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları | 
| 11 | Destan incelemeleri | Özkul Çobanoğlu, Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Akçağ Yayınları | 
| 12 | Dede Korkut Hikayeleri | Muharrem Ergin, Dede Korkut Hikayeleri | 
| 13 | Dede Korkut Hikayelerinin şekil ve içerik özellikleri | Selçuk Kırbaç, Dede Korkut Hikayeleri | 
| 14 | Dede Korkut Hikayeleri metin incelemeleri | Muharrem Ergin, Dede Korkut Hikayeleri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Açıköğretim Fakültesi Ders Notları  | 
                                
| Ders Kaynakları | ARTUN,Erman; Türk Halk Edebiyatına Giriş, Karahan Yayınları, Adana,2011  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | X | |||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Masal, hikaye, destan vb.kavramları tanır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Bu kavramları tanımlar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 3 | Bu kavramları analiz eder. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 4 | Halk anlatılarını sınıflandırır. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||