| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Batı Edebiyatı Örnekleri | TDE 384 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yeni Türk Edebiyatına Giriş |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ÜRKMEZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra AY AÇAR, Arş. Gör. Melike KILIÇ. |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Örnek metinlerden yola çıkarak Batı Edebiyatını tanıtmak, Türk edebiyatına etkisini tespit etmek, edebiyat yoluyla farklı kültürleri tanımak. |
| Dersin İçeriği | Batı Edebiyatını tarihî gelişimi içinde inceleyerek, kültür-edebiyat etkileşiminin belirtilmesi; Türk Edebiyatının Batı Edebiyatı karşısındaki durumunun öğretilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Batı Edebiyatının (Yunan, Lâtin, İtalyan, İspanyol, Fransız, İngiliz, Alman, İskandinav ve Rus) tarihî gelişimi konusunda bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Edebiyat eserleri kanalıyla Batı kültürünü tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Aldığı teorik bilgilerle farklı kültürlerin edebî eserlerini karşılaştırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Batı Edebiyatının kaynaklarını tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Kültürlerarası etkileşimi analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Edebiyatın kültürlerarası etkileşimde rolünü belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mitoloji;Dünya mitolojileri; Mitolojinin edebiyattaki yeri ve önemi; Yunan Edebiyatı ve belli başlı temsilcilerinin tanıtılması: Sophokles Kral Oidipus; Lâtin Edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Vergilius. | Dünya mitolojileri hakkında araştırmayapılacak Sophokles’in Kral Oidipus adlı eseri, Vergilius’un şiirleri okunacak |
| 2 | İtalyan edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Dante İlâhî Komedya, Boccacio Decamerone. | İlahi Komedya ve Decamerone hakkında bilgi edinilecek |
| 3 | İspanyol edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması. Cervantes -Don Quijote’ un değeri. | Don Qouijote okunacak |
| 4 | Fransız edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Ronsard, Montaigne-Denemeler, Corneille, Moliére, La Fontaine, Rousseau. | Fransız edebiyat tarihiyle ilgili araştırma yapılacak. denemeler okunacak. |
| 5 | Lamartine’in Greziella romanı ve “Göl” şiirinin incelenmesi; Lamartine’in Türk Edebiyatında tanınması ve etkisi Victor Hugo’nun Sefiller romanının değerlendirilmesi. | Greziella ve Sefiller okunacak |
| 6 | Baudelaire, Verlaine, Rimbaud ve Valery’nin şiir anlayışları ve etkileri | Şairlerin sanat anlayışları hakkında araştırma yapılacak |
| 7 | Balzac’ın Goriot Baba romanı ile Stendhal’ın Kırmızı ve Siyah romanının değerlendirilmesi. | Goriot Baba romanı okunacak |
| 8 | Flaubert Madam Bovary, Maupassantın hikâyeciliği. | Madam Bovary romanı okunacak Maupassant´ın hikâyeleri hakkında bilgi edinilecek. |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Rus edebiyatının tanıtılması, Tolstoy’un Harp ve Sulh romanı ile Dostoyevski’nin Suç ve Ceza adlı romanının değerlendirilmesi. Puşkin’in şiirlerinden örnekler. | . Harp ve Sulh romanı ile Suç ve Ceza romanları okunup bu eserler üzerine yazılmış yazılar hakkında bilgi sahibi olunacak |
| 11 | İngiliz Edebiyatının tanıtılması: Shakespeare Hamlet, Daniel Defoe’nun Robenson Crouse adlı eseri ve dünya edebiyatına etkisi, Charles Dickens İki Şehrin Hikâyesi. James Joyce, Ulysses | Robenson Crouse ,İki Şehrin Hikâyesi, Hamlet adlı eserler okunacak |
| 12 | İngiliz Romantikleri: Byron, Yeats, Eliot | |
| 13 | Alman Edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: Goethe Faust; Rilke | Goethe, Rilke hakkında bilgi edinilecek. Rilke’nin şiirleri okunacak. |
| 14 | Amerikan Edebiyatı ve temsilcilerinin tanıtılması: O. Henry’nin hikâyelerinin değerlendirilmesi, Steinback’in Fareler ve İnsanlar adlı eserinin tanıtılması. | O´Henry´den hikâyeler ve Fareler ve İnsanlar okunacak |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Batı Edebiyatından Seçme Parçalar, Cevdet Kudret, İnkılâp ve Aka, İstanbul, 1980. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | X | |||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Batı Edebiyatının (Yunan, Lâtin, İtalyan, İspanyol, Fransız, İngiliz, Alman, İskandinav ve Rus) tarihî gelişimi konusunda bilgi edinir | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| 2 | Edebiyat eserleri kanalıyla Batı kültürünü tanır. | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 3 | Aldığı teorik bilgilerle farklı kültürlerin edebî eserlerini karşılaştırabilir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 4 | Batı Edebiyatının kaynaklarını tespit eder. | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 5 | Kültürlerarası etkileşimi analiz edebilir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| 6 | Edebiyatın kültürlerarası etkileşimde rolünü belirtir. | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||