| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Sosyal Hizmet | SHB 433 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Uluslar arası sosyal hizmet uygulamaları, uluslararası nüfus grupları ile çalışma, uluslararası sosyal hizmet odağı, değer sistemi ve etiği, uluslararası refah örgütleri, uluslararası politikaların oluşturulması ve sosyal hizmet programlarının geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal hizmet uzmanlarının uluslararası alandaki rolleri: mikro ve mezzo düzeydeki doğrudan hizmetler Sosyal hizmet uzmanlarının uluslararası alandaki rolleri: uluslararası politika ve organizasyon çalışmalarına katılım Uluslararası sosyal hizmetin odağı Uluslararası sosyal hizmetin özellikleri Küresel yoksullukla mücadele |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası sorunlara dair bir kavrayış geliştirir | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Uluslararası sosyal hizmet uygulamalarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Uluslararası sosyal hizmet, insan hakları ve sosyal adalet ilişkisini kavrar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 4 | Sosyal hizmetin küresel konumu ve tanımını anlar | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Küreselleşmenin tanımı | Önerilen kaynaklar |
| 2 | Küreselleşme ve sosyal hizmet ilişkisi | Önerilen kaynaklar |
| 3 | Uluslararası sosyal hizmet ve küreselleşme | Önerilen kaynaklar |
| 4 | Uluslararası sosyal hizmet, sosyal adalet ve insan hakları | Önerilen kaynaklar |
| 5 | Sosyal hizmet uzmanlarının uluslararası rolleri | Önerilen kaynaklar |
| 6 | Uluslararası sosyal hizmet ve yerelleşme | Önerilen kaynaklar |
| 7 | Uluslararası sosyal hizmetin özellikleri | Önerilen kaynaklar |
| 8 | Küresel sorunlarla mücadelede uluslararası sosyal hizmet | Önerilen kaynaklar |
| 9 | Vize haftası | Önerilen kaynaklar |
| 10 | Uluslararası sorunlar karşısında sosyal hizmet etiği | Önerilen kaynaklar |
| 11 | Uluslararası sosyal hizmet ve uluslararası örgütler | Önerilen kaynaklar |
| 12 | Çokkültürlü sosyal hizmet | Önerilen kaynaklar |
| 13 | Uluslararası sosyal hizmet uygulama örnekleri | Önerilen kaynaklar |
| 14 | Genel değerlendirme ve tartışma | Önerilen kaynaklar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Önerilen kaynaklar |
| Ders Kaynakları | Human Rights and Social Justice in a Global Perspective: An Introduction to International Social Work, Susan C. Mapp, International Social Work: Issues, Strategies, and Programs, David Cox, Manohar Pawar International Social Work: Professional Action in an Interdependent World, Lynne Healy |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uluslararası sorunlara dair bir kavrayış geliştirir | ||||||||||
| 2 | Uluslararası sosyal hizmet uygulamalarını tanır | ||||||||||
| 3 | Uluslararası sosyal hizmet, insan hakları ve sosyal adalet ilişkisini kavrar | ||||||||||
| 4 | Sosyal hizmetin küresel konumu ve tanımını anlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||