| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Hizmet Uygulaması-I | SHB 423 | 7 | 2 + 14 | 9 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CENGİZHAN AYNACI |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CENGİZHAN AYNACI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Derste öğrenilen teorik bilgileri alanda kullanma becerisi kazanma. |
| Dersin İçeriği | Mesleki Uygulama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığının önemini açıklar | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 2 | Mesleki Uygulama yapar | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 3 | Sahayı tanır | Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Teoriyi pratiğe döker | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Sahada karşılaşılabilecek zorlukları tanır | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse hazırlık ve Alanı tanıma- Staj | |
| 2 | Alan hakkında Bilgi ve mevzuat inceleme-Staj | |
| 3 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 4 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 5 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 6 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 7 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 8 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 11 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 12 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 13 | Mesleki Uygulama-Staj | |
| 14 | Mesleki Uygulama-Staj |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bireyin toplum içerisindeki tutum ve davranışlarının tutarlılığının önemini açıklar | ||||||||||
| 2 | Mesleki Uygulama yapar | ||||||||||
| 3 | Sahayı tanır | ||||||||||
| 4 | Teoriyi pratiğe döker | ||||||||||
| 5 | Sahada karşılaşılabilecek zorlukları tanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||