| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Hizmette Kritik Düşünme Becerileri | SHB 342 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Sosyal hizmet disiplininde kritik düşünme becerisinin kazandırılması ve bunun uygulamaya aktarılması |
| Dersin İçeriği | Kritik ve analitik düşünme becerisinin sosyal hizmet mesleğindeki yerine ilişkin tartışma becerisini kazanmış olmak, Analitik düşünme üzerine yeni eleştirel perspektiflere ilişkin bilgi birikimine sahip olmak Mantık hataları ve doğru düşünme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel ve analitik düşünme kavramları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sosyal hizmet alanında eleştirel düşünme becerisinin kullanımını kavrar | ||
| 3 | Sorunlarla baş etme süreçlerinde sorunu farklı yönleriyle değerlendirebilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kritik düşünmenin anlamı | |
| 2 | Analitik düşünmenin farklı açıklamaları | |
| 3 | Sosyal hizmetin bilgi ve beceri temelinde kritik düşünebilmenin yeri | |
| 4 | Argüman oluşturma | |
| 5 | Mantık biliminde tümdengelim ve tümevarım kavramları | |
| 6 | Kritik düşünme aşamaları | |
| 7 | Etik karar alma modellerinde kritik düşünme becerilerinin tartışılması | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Günümüzde kritik düşünmenin önündeki engeller | |
| 10 | Safsata ve mantık hataları | |
| 11 | Doğru bilgi, inanç ve görelilik kavramları | |
| 12 | Algı yönetimi | |
| 13 | Medyada propaganda bağlamında kritik düşünme | |
| 14 | Final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hızlı ve Yavaş Düşünme- Daniel Kahnemann, Varlık Yayınları Eleştirel Düşünme Klavuzu- Tracy Bowell & Gary Kemp, TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel ve analitik düşünme kavramları hakkında bilgi sahibi olur | 4 | 1 | 0 | 4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| 2 | Sosyal hizmet alanında eleştirel düşünme becerisinin kullanımını kavrar | ||||||||||
| 3 | Sorunlarla baş etme süreçlerinde sorunu farklı yönleriyle değerlendirebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||