| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Grup ve Toplumla Sosyal Hizmet | SHB 304 | 6 | 4 + 2 | 5 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ZAHİD KARA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal hizmette grup ve toplumla müdahale süreci ve müdahale sürecinin aşamaları hakkında bilgi ve uygulamalar konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Sosyal hizmette grupla ve toplumla müdahale süreci, sosyal hizmet uygulamasının aşamaları; mezzo, makro düzeyde. Müracaatçı ile karşılaşma, bilgi toplama ve analiz, planlama, doğrudan ve dolaylı müdahale, değerlendirme, sonlandırma ve izleme detaylı bir şekilde tartışılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müdahale konusundaki bilgileri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Genelci sosyal hizmet ve süreç basamaklarını tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Sosyal hizmet müdahalesinin aşamalarını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Grupla çalışmanın teorik ve uygulamalı bilgilerini öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Toplumla çalışmanın teorik ve uygulamalı bilgilerini öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grubun Doğası ve Yapısı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 2 | Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 3 | Grup Çeşitleri ve Grupla Psikolojik Danışma ve Etik | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 4 | Grubun Planlaması ve Oluşturulması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 5 | Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması ve Geçiş Aşaması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 6 | Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması ve Sonlandırma Aşaması | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 7 | Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 8 | Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik ve Lider Becerileri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 9 | VİZE SINAVI | |
| 10 | Psikolojik Danışma Gruplarında | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 11 | Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinlikler ve Kuramsal Yaklaşımlar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 12 | Toplumla çalışmanın temelleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 13 | Toplumla çalışma modelleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 14 | Toplumla çalışma uygulama örnekleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ayhan Demir, Selda Koydemir (2016) Grupka psikolojik Danışma ISBN 978-605-364-195-7. Pegem Yayınları. Ankara. Sheafor ve Horejsi, Sosyal Hizmet Uygulaması, Nika Yayınevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müdahale konusundaki bilgileri öğrenir | 4 | 0 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 |
| 2 | Genelci sosyal hizmet ve süreç basamaklarını tanımlar | ||||||||||
| 3 | Sosyal hizmet müdahalesinin aşamalarını açıklar | ||||||||||
| 4 | Grupla çalışmanın teorik ve uygulamalı bilgilerini öğrenir | ||||||||||
| 5 | Toplumla çalışmanın teorik ve uygulamalı bilgilerini öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 55 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 25 |
| 2. Final | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 3 | 5 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 159 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||