| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Hizmette Halkla İlişkiler ve İletişim | SHB 306 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YUSUF GENÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Halkla İlişkiler ve iletişim tekniklerini öğretmek, sosyal çalışmacının sosyal hizmet müdahalelerinde ve muhatapları ile ilişkilerinde bilimsel yaklaşımları kullanarak kolay etkileşimi sağlamak. İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanma becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin önemi ve gerekliliği, iletişimin kavramsal açılımları, öğeleri, etkileşim, iletişim teknikleri, sesli, sözlü sözsüz iletişim ve beden dili |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Halkla ilişkilerin önemi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Tanıma ve tanıtma yaklaşımlarını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kendinde bulunamsı gereken özellikleri ve eksiklikleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | İletişim kazalarını önler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | İetişimi sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Halkla ilişkilerin bilim haline gelişi ve tarihi seyri | |
| 2 | Halkla ilişkilerin amacı ve hedefleri | |
| 3 | Kitleleri etkileme yolları | |
| 4 | Halkla ilişkilerde temel ilkeler ve kullanılan araçlar | |
| 5 | İç ve dış kamuoyu Kriterleri | |
| 6 | Sosyal çalışmacıda bulunması gereken özellikler | |
| 7 | İnsan kariyerini olumsuz etkileyen faktörler | |
| 8 | Halkla ilişkiler uygulamalarının evreleri | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | İletişimin kapsamı, amacı, özellikleri, işlevi ve varsayımları | |
| 11 | İletişimin Sınıflandırılması | |
| 12 | İletişim çatışmaları ve engelleri, İletişimde dinleme türleri, ses-söz ve etkileşim | |
| 13 | Aile içi iletişim | |
| 14 | Sözsüz iletişim ve beden dili |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1-Kazancı, Metin, Halkla İlişkiler,Ank Ün. SBF yayını, Ankara 1980. 2-Çamur D,Altıntaş E, Beden Dili , Aktüel Yayınları, Bursa ,2005 |
| Ders Kaynakları | 3-Baltaş Zuhal, Bedenin Dili, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2003 4-Usluata, Ayseli, İletişim, İletişim Yayınları, İstanbul, 1995, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Halkla ilişkilerin önemi kavrar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Tanıma ve tanıtma yaklaşımlarını geliştirir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 3 | Kendinde bulunamsı gereken özellikleri ve eksiklikleri bilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 |
| 4 | İletişimin Kapsamını ve unsurlarını açıklar | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | İletişim kazalarını önler | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 6 | İetişimi sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
| 7 | İletişimde ses, söz ve beden dilini kullanır | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 12 |
| 2. Ödev | 12 |
| 3. Ödev | 12 |
| 4. Ödev | 12 |
| 1. Ara Sınav | 52 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||