| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Hizmet Mevzuatı | SHB 329 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Sosyal Hizmet alanında faaliye gösteren kurum ve kuruluşlar ile alanda çalışan sosyal hizmet uzmanlarının tabi olduğu mevzuatı öğrencilere tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Sosyal Hizmeti mevzuatının tamamı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mevzuatı tanımlar, mevzuatın tarihi gelişimini ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Mevzuatın çeşitlerini ayırt eder, sosyal hizmet kurumlarındaki mevzuatın çeşitliliğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Sosyal hizmet kurumlarının kanunlarını, yönetmeliklerini ve genelgelerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Sosyal hizmet kurumlarının içtihat kararlarını tanımlar | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Sosyal hizmet kurumlarında mevzuat ve etik konuları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | GİRİŞ VE DERSİN TANITIMI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 2 | MEVZUATLA İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 3 | MEVZUATLA İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 4 | SOSYAL HİZMET MEVZUATINA GENEL BAKIŞ | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 5 | ÇOCUK MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 6 | ÇOCUK MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 7 | SOSYAL YARDIM MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 8 | VİZE SINAVI | |
| 9 | AİLE MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 10 | AİLE MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 11 | YAŞLI MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 12 | YAŞLI MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 13 | ENGELLİ MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 14 | TIBBİ SOSYAL HİZMET MEVZUATI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | www.mevzuat.gov.tr ilgili başlıklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mevzuatı tanımlar, mevzuatın tarihi gelişimini ve önemini açıklar | ||||||||||
| 2 | Mevzuatın çeşitlerini ayırt eder, sosyal hizmet kurumlarındaki mevzuatın çeşitliliğini açıklar | ||||||||||
| 3 | Sosyal hizmet kurumlarının kanunlarını, yönetmeliklerini ve genelgelerini tanımlar | ||||||||||
| 4 | Sosyal hizmet kurumlarının içtihat kararlarını tanımlar | ||||||||||
| 5 | Sosyal hizmet kurumlarında mevzuat ve etik konuları tanımlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 65 |
| 1. Kısa Sınav | 35 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||