| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | SHB 231 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL AKYÜZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal hizmet alanında farklı müracaatçı gruplarıyla karşılaşma ihtimali yüksek olan uzman adaylarının, gereken hizmet ve yardımı götürebilmelerinde önemli iletişim araçlarından birisi olan yabancı dili kullanma becerilerini geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Sosyal hizmet terminolojisi. Terimlerin çevirisi. Farklı kurum ve kuruluşlara yönelik sosyal hizmet uygulamalarının ingilizce karşılıkları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müracaatçı ile onun anlayabileceği dilde iletişim kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Problemi İngilizce tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Farklı yaklaşımları İngilizce açıklar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Problemin çözüm yollarını İngilizce tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Sosyal hizmet kavramlarını İngilizce tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Mesleki alanda İngilizce çeviriler yapar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve ders hakkında bilgilendirme | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | The goal of social welfare | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | Poverty | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | Addiction | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | Juvenile | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | Disabled | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | Family | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | Women | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Refugee | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | Social Policy | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | Aging | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | Human Rights | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | Discrimination | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Charles Zastrow - Introduction to Social Work and Social Welfare (2017) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müracaatçı ile onun anlayabileceği dilde iletişim kurar | 4 | 0 | 0 | 2 | 4 | 4 | 5 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Problemi İngilizce tanımlar | ||||||||||
| 3 | Farklı yaklaşımları İngilizce açıklar | ||||||||||
| 4 | Problemin çözüm yollarını İngilizce tasarlar | ||||||||||
| 5 | Sosyal hizmet kavramlarını İngilizce tanımlar | ||||||||||
| 6 | Mesleki alanda İngilizce çeviriler yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 107 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||