| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Stres ve Çatışma Yönetimi | SHB 425 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ZEYNEP ATALAY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste; Çatışmanın Doğası, Çatışmanın Örgütsel Davranış Üzerindeki Etkileri, Çatışma Nedenleri, Çatışma Türleri, Çatışma Yönetimi, Çatışma Çözüm Sürecinde Müzakere ve Arabuluculuk; Stres Kavramı, Stresin Belirtileri, Stresin Bireysel ve Örgütsel Sonuçları, Stres Yönetimi Stratejileri, Örgütlerde Stresin Etkilerine ait bilgilerin edinilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Stres Kavramı ve İnsan Bedeni Üzerine Etkileri; Psikosomatrik Stres Modeli; Stres ve Kisilik; Çeşitli Tipte Davranış Özellikleri; Stres Belirtileri ve Etkileri; Fiziksel Stres Belirtileri; Davranışsal Stres Belirtileri; Psikolojik Stres Belirtileri; Stres Kaynakları; Stresle Başa Çıkmada Bireysel Stratejiler; Örgütsel Stresin Azaltılmasında Yöneticilere Düşen Görevler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çatışmanın doğası ve türleri konusunda bilgi sahibi olma. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Mikro Öğretim, | |
| 2 | Çatışmaları nedenleri, sonuçları ve aşamaları açısından analiz edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Stres ve benzer kavramları açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Stresin bireysel ve örgütsel sonuçlarını açıklayabilme, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çatışma çözme ve stresi önlemeye yönelik stratejiler geliştirebilme., | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çatışma ve Stresin Kavramsal Boyutu | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 2 | Yönetim Yaklaşımları Açısından Çatışma ve Stres | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 3 | Bireysel Stres Kaynakları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 4 | Örgütsel Stres Kaynakları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 5 | Stresin Yol Açtığı Sonuçlar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 6 | Yönetsel Stres Modelleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 7 | Stres Yönetimi ve Kontrolü | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Çatışma Yönetimi, | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 10 | Örgütsel Çatışmanın Nedenleri, | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 11 | Örgütsel Çatışmanın Türleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 12 | Örgütsel Çatışmanın Yol Açtığı Sonuçlar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 13 | Çatışma Yönetimi Stratejileri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 14 | Çatışma Sürecinde İletişim. | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hasan Tutar, Kriz ve Stres Yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2004. Ali Şahin ve Şule Aydın. Kriz ve Stres Yönetimi Ankara: Detay Yayıncılık, 2006. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çatışmanın doğası ve türleri konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||
| 2 | Çatışmaları nedenleri, sonuçları ve aşamaları açısından analiz edebilme. | ||||||||||
| 3 | Stres ve benzer kavramları açıklama | ||||||||||
| 4 | Stresin bireysel ve örgütsel sonuçlarını açıklayabilme, | ||||||||||
| 5 | Çatışma çözme ve stresi önlemeye yönelik stratejiler geliştirebilme., |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 3 | 8 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||