| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | SHB 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal hizmet meslek ve disiplini ile ilgili uygulamaya yönelik birirme çalışması yaptırması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Problem alanlarıyla ilgili öğrenci tasarısına göre bilimsel bir çalışmanın ortaya konması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal hizmet problem alanlarını tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapar | Tartışma, Gözlem, | |
| 3 | Dünya ve Türkiyedeki risk gruplarını tanımlar, onlar üzerinde çalışmalar tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Problem alanlarıyla ilgili bilimsel analizler yapar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Uygulamalarla ilgili raporlar tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | Tasarladığı konuyu bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak açıklar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırmalar | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 2 | Araştırma yapma tekniği | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 3 | Araştırma metotları | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 4 | Araştırmanın amacı | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 5 | Araştırmanın alanı | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 6 | Araştırmada sınırlama | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 7 | Araştırmada evren tespiti | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 8 | Araştırma için konu tespiti | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 9 | HAZIRLANAN ÇALIŞMALARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 10 | Konunun bölümleri (içerik analizi) | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 11 | Araştırmanı sürdürülmesi | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 12 | Araştırma aşamasındaki eksiklerin gözden geçirilmesi | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 13 | Sonuçlandırma | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| 14 | Bütünüyle değerlendirme | Önerilen kaynak ve çalışmaların takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | X | |||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal hizmet problem alanlarını tanımlar | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| 2 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapar | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| 3 | Dünya ve Türkiyedeki risk gruplarını tanımlar, onlar üzerinde çalışmalar tasarlar | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| 4 | Problem alanlarıyla ilgili bilimsel analizler yapar | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| 5 | Uygulamalarla ilgili raporlar tasarlar | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| 6 | Tasarladığı konuyu bilimsel yöntem ve teknikler kullanarak açıklar | 4 | 0 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 246 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||