| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Suçluluğu ve Sosyal Hizmet | SHB 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HÜLYA YILDIZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | çocuk suçluluğu konusunda bilgilendirmek, çocuk suçlulara ve çocuğa karşı işlenen suçlar konusunda yapılabilecekleri değerlendirmek, tartışmak. |
| Dersin İçeriği | çocuk suçluluğu; çocuk ve suç ilişkisi; Türkiye´de çocuğa karşı işlenen suçlar; Türkiye´de çocukların işlediği suçlar; konuyla ilgili yapılabilecekler; sosyal hizmet yardımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | çocuk, çocukluk kavramlarını tanımlar | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | suç ve suç türlerini ayırt eder | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | çocuk suçluluğu kavramını idrak eder | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | çocuk suçluluğunu etkileyen faktörleri belirler | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Türkiye´de çocuk suçluluğu hakkında fikir yürütür | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | suç mağdurları olarak çocukları tanımlar | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | çocuk suçluluğuna karşı tedbirleri belirler | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | çocuk suçluğunun ıslahı ve yapılabilecekler hakkında fikir yürütür | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Anlatım, | |
| 9 | çocuk suçluluğuna karşı sosyal hizmet yardımlarını belirler | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | genel giriş ve tanıtım | |
| 2 | çocuk, çocukluk kavramları | |
| 3 | suç ve suç türleri | |
| 4 | çocuk suçluluğu kavramı | |
| 5 | çocuk suçluluğunu etkileyen faktörler | |
| 6 | Türkiye´de çocuk suçluluğu | |
| 7 | suç mağdurları olarak çocuklar | |
| 8 | çocuk mağduriyeti ve çocuğa karşı suçlar | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | çocuk suçluluğuna karşı tedbirler | |
| 11 | çocuk suçluluğunun ıslahı ve yapılabilecekler | |
| 12 | çocuk suçluluğuna karşı sosyal hizmet yardımı | |
| 13 | konuyla ilgili sunumlar | |
| 14 | konuyla ilgili sunumlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Adem solak, Türkiye´nin Suç Haritası&Çocuk Suçluluğu, Hegem Yayınları |
| Ders Kaynakları | 1- Ş.Şule Erçetin, Çocuk ve Suç ,Hegem Yayınları, Ankara,2006. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
| 10 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | çocuk, çocukluk kavramlarını tanımlar | ||||||||||
| 2 | suç ve suç türlerini ayırt eder | ||||||||||
| 3 | çocuk suçluluğu kavramını idrak eder | ||||||||||
| 4 | çocuk suçluluğunu etkileyen faktörleri belirler | ||||||||||
| 5 | Türkiye´de çocuk suçluluğu hakkında fikir yürütür | ||||||||||
| 6 | suç mağdurları olarak çocukları tanımlar | ||||||||||
| 7 | çocuk suçluluğuna karşı tedbirleri belirler | ||||||||||
| 8 | çocuk suçluğunun ıslahı ve yapılabilecekler hakkında fikir yürütür | ||||||||||
| 9 | çocuk suçluluğuna karşı sosyal hizmet yardımlarını belirler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||