| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa Sanatı | SAN 208 | 4 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Rönesans´tan Moderrn Sanat Akımlarının başladığı tarihe kadar kronolojik olarak Avrupa´daki kültür ve sanat ortamı ile sanat eserlerinin öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Rönesans sanatı, Maniyerizm, Barok sanat, Rokoko, Neoklasizm, Romantizm ve Realizm |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Rönesans´ı hazırlayan süreci ve sonuçlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Rönesans eserlerini karakteristik açıdan tanır | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Avrupa kültür ve sanatını etkileyen süreci irdeler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Barok Dönem mimarisi, heykeli ve resmini öğrenir | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Maniyerist dönem eserlerini tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Dönemler arası geçişleri kavrar | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 7 | Romantik, Neoklasik ve Realist sanatçı ve eserlerini tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rönesans Sanatına Giriş | |
| 2 | Rönesans´ın sebep ve sonuçları | |
| 3 | Erken dönem Rönesans Sanatı (resim-heykel-mimari) | |
| 4 | Klasik Dönem Rönesans Sanatı (resim-heykel-mimari) | |
| 5 | Maniyerist Dönem Sanatı (resim-heykel-mimari) | |
| 6 | Barok Sanatına Giriş | |
| 7 | Barok Resim Sanatı | |
| 8 | Barok Mimarisi ve Heykeli | |
| 9 | Rokoko | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Romantizm | |
| 12 | Neoklasizm | |
| 13 | Realizm | |
| 14 | 15-18. Yy Avrupa Sanatını Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir |
| Ders Kaynakları | Gombrich, EH., (1980), Sanatın Öyküsü, İstanbul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | ||||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | ||||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | ||||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Rönesans´ı hazırlayan süreci ve sonuçlarını bilir | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | ||||||
| 2 | Rönesans eserlerini karakteristik açıdan tanır | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | ||||||
| 3 | Avrupa kültür ve sanatını etkileyen süreci irdeler | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | |||
| 4 | Barok Dönem mimarisi, heykeli ve resmini öğrenir | |||||||||||
| 5 | Maniyerist dönem eserlerini tanır | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | |||
| 6 | Dönemler arası geçişleri kavrar | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | ||
| 7 | Romantik, Neoklasik ve Realist sanatçı ve eserlerini tanır. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 35 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||