| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Anadolu Beylikleri Dönemi Mimarisi | SAN 204 | 4 | 3 + 1 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ATAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Beylikler Dönemi´nde Anadolu´da meydana getirilen mimarî yapıların detaylı olarak işlenilmesi hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Yapılar cami, medrese, türbe vb. gibi fonksiyonlarına göre gruplara ayrılarak plan, mimari, malzeme ve süsleme özellikleriyle detaylı olarak tanıtılıp yorumlanmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konu ile iligli araştırmaları ve kaynakları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Dini ve sivil mimari örnekleri gruplandırarak tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Anadolu beyliklerinin mimari eserlerini, yapı türü, malzeme ve teknik bakımından karşılaştırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Anadolu Beyliklerinin etkileşimlerini ve mimariye yansımasını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Coğrafi koşulların ve mimari tarzın üzerindeki etkisini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Bu dönemde meydana getirilen yapıları, Türk mimari sanatının gelişim çizgisi içerisinde değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Beylikler Dönemi İlhanlı Eserleri | |
| 2 | Karakoyunlu Eserleri Akkoyunlu Eserleri | |
| 3 | Hamidoğulları, Eretna Beyliği Eserleri | |
| 4 | Karamanoğulları Eserleri | |
| 5 | Karamanoğulları Eserleri | |
| 6 | Eşrefoğulları eserleri | |
| 7 | Candaroğulları Eserleri | |
| 8 | Germiyanoğulları Eserleri | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Saruhanoğulları - Aydınoğulları Eserleri | |
| 11 | Menteşe Beyliği Eserleri | |
| 12 | Dulkadiroğulları Eserleri | |
| 13 | Ramazanoğulları Eserleri | |
| 14 | Karesioğulları Eserleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından bildirilecektir. |
| Ders Kaynakları | ASLANAPA, O., Yüzyıllar Boyunca Türk Sanatı (14. Yüzyıl), Ankara, 1997. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | ||||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | ||||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | ||||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu ile iligli araştırmaları ve kaynakları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 2 | Dini ve sivil mimari örnekleri gruplandırarak tasvir eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | Anadolu beyliklerinin mimari eserlerini, yapı türü, malzeme ve teknik bakımından karşılaştırır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 4 | Anadolu Beyliklerinin etkileşimlerini ve mimariye yansımasını yorumlar | |||||||||||
| 5 | Coğrafi koşulların ve mimari tarzın üzerindeki etkisini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 6 | Bu dönemde meydana getirilen yapıları, Türk mimari sanatının gelişim çizgisi içerisinde değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||