| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müzecilik (Sektör Dersi) | SAN 406 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Müze tanımı ve tarihsel gelişiminden başlanarak müzelerin önemi fonksiyonları, işleyişi gibi konularda sınıf ve müze ortamında detaylı anlatımlar ile müzelerin öneminin öğrencilere aktarılması ve müze bilincinin oluşturulması hedeflenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Müzelerin önemi, misyonu, görevleri, işleyişi, eski eserlerin korunması ve onarımı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müzelerin tarihi süreç içindeki gelişimlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Müzelerin bilimsel ve toplumsal amaçlarını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Müzeye kazandırılacak eserin belirlenme ölçütlerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Eski eserlerlerin korunması ile ilgili tedbir önerileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Müze bilincinin uyandırılmasında etkin olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Yurtiçi ve yurtdışı müzelerini karşılaştırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Müze ve eski eserler mevzuatını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müzenin tanımı, tarihçesi ve çeşitleri | |
| 2 | Türk müzeciliğinin tarihçesi | |
| 3 | Türk ve dünya müzeleri | |
| 4 | Sergilemenin esasları | |
| 5 | Sergileme salonlarının özellikleri | |
| 6 | Müzenin bölümleri | |
| 7 | Müzeler ve eğitim | |
| 8 | Müze gezisi / saha çalışması | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Taşınmaz kültür varlıkarının belgelenmesi ve envanterlenmesi | |
| 11 | Sergilenen eserlerin bakım ve onarımı | |
| 12 | Kültür varlıklarının korunması | |
| 13 | Kültür varlıkları ile ilgili mevzuat | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | ARIK R.Oğuz., Türk Müzeciliğine Bir Bakış, İstanbul, 1953. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müzelerin tarihi süreç içindeki gelişimlerini bilir | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Müzelerin bilimsel ve toplumsal amaçlarını bilir | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | Müzeye kazandırılacak eserin belirlenme ölçütlerini açıklar | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Eski eserlerlerin korunması ile ilgili tedbir önerileri geliştirir | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 5 | Müze bilincinin uyandırılmasında etkin olur | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 6 | Yurtiçi ve yurtdışı müzelerini karşılaştırır | 5 | 5 | |||||||||
| 7 | Müze ve eski eserler mevzuatını bilir | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||