| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Latinceye Giriş | SAN 441 | 7 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları |
|
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Latincenin temel özelliklerini, alfabe, kelime dağarcığı, cümle bilgisi konularında dersin içeriğinde belirtilen konu başlıkları çerçevesinde bilgilendirerek basitleştirilmiş Latince cümle ve metinlerden Latinceden çeviri yapabilme becerisini kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Latincenin tarihçesi, Latin alfabesi ve Latincenin ses bilgisi, biçim bilgisi, cümle bilgisi, çeviri teknikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Latincenin temel özelliklerini tanır | Anlatım, | |
| 2 | Latince yazıları okur | Anlatım, | |
| 3 | Metin çeşitleri arasında bağlantı kurar | Anlatım, | |
| 4 | Konuyla ilgili araştırma planı önerir | Anlatım, | |
| 5 | Batı kültürünün temeli olan Latinceyi diğer dillerden ayırt eder | Anlatım, | |
| 6 | Latince metinleri çözümlemenin sanat tarihi açısından önemini kavrar | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Latincenin Tarihsel Gelişimi | |
| 3 | Zamanlar(Praesens) | |
| 4 | Sıfatlar I | |
| 5 | Nomen Substantivum II | |
| 6 | Zamanlar(Imperfectum) | |
| 7 | Nomen Substantivum III | |
| 8 | Sıfatlar II-III | |
| 9 | Vize (Ara Sınav) | |
| 10 | Zamanlar(Futurum Simplex) | |
| 11 | Zamanlar(Perfectum) | |
| 12 | Zamanlar(Plusquamperfectum | |
| 13 | Nomen Substantivum(IV) | |
| 14 | Zamirler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Frederic M. Wheelock, Richard A. Lafleur, Wheelock's Latin, USA: Harper, 2005 - F. Zeki Perek, Tercümeli Latince Gramer I-II - Filiz Öktem, Uygulamalı Latin Dili, İstanbul: Multilingual, 2006 - Sina Kabaağaç, Erdal Alova, Latince Türkçe Sözlük, İstanbul: Sosyal Yayınlar, 1995 - Bedia Demiriş, Latince Fiil Çekimleri, İstanbul: TB Yayıncılık, 2009 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Latincenin temel özelliklerini tanır | 5 | ||||||||||
| 2 | Latince yazıları okur | 5 | ||||||||||
| 3 | Metin çeşitleri arasında bağlantı kurar | 5 | ||||||||||
| 4 | Konuyla ilgili araştırma planı önerir | 5 | ||||||||||
| 5 | Batı kültürünün temeli olan Latinceyi diğer dillerden ayırt eder | 5 | ||||||||||
| 6 | Latince metinleri çözümlemenin sanat tarihi açısından önemini kavrar | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 268 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||