| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İstanbul Semineri | SAN 341 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Osmanlı Kültür Tarihi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İmparatorluklara başkentlik etmiş bu büyük şehrin tarihi gelişimini meydana getiren mimarî eserler, sosyal ve kültürel doku bağlamında incelenecektir. |
| Dersin İçeriği | İlk yerleşimin 8000 yıl öncesine dayandığı İstanbul´un tarih içinde geçirdiği safhalar çeşitli kaynaklar vasıtasıyla ele alınacaktır.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında yapılan yayınları bilir | Anlatım, | |
| 2 | İstanbul´un kuruluş aşamalarını anlatabilir | Anlatım, | |
| 3 | Suriçinin gelişim süreçlerini karşılaştırabilir | Soru-Cevap, | |
| 4 | Haliç´in tarihsel gelişimini kavrar | Anlatım, | |
| 5 | Boğaziçi´nin çeşitli dönemlerdeki oluşumunu değerlendirir | Anlatım, | |
| 6 | İstanbul'un tarihî yapılarını tanır | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İstanbul'un Tarihçesi ve Bizans Devri İstanbul'u | |
| 3 | Kara, Deniz ve Haliç Surları | |
| 4 | Suriçi İstanbul'un Tarihi Yapıları | |
| 5 | Suriçi İstanbul'un Tarihi Yapıları | |
| 6 | Suriçi İstanbul'un Tarihi Yapıları | |
| 7 | Suriçi İstanbul'un Tarihi Yapıları | |
| 8 | Galata-Pera Bölgesi ve Mimarî | |
| 9 | Galata-Pera Bölgesi ve Mimarî | |
| 10 | Vize | |
| 11 | Boğaziçi Rumeli Yakası Tarihsel Gelişimi ve Mimarî Eserler | |
| 12 | Boğaziçi AnadoluYakası Tarihsel Gelişimi ve Mimarî Eserler | |
| 13 | Eyüp Bölgesi Tarihsel Gelişimi ve Mimarî Eserler | |
| 14 | İstanbul'un Kaybolan Eserleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Doğan Kuban, İstanbul Bir Kent Tarihi, Mustafa Cezar, Osmanlı Başkenti İstanbul, Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi, Reşad Ekrem Koçu, İstanbul Ansiklopedisi, Semavi Eyice Eski İstanbul'dan Notlar, İlber Ortaylı, İstanbul'dan Sayfalar, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konu hakkında yapılan yayınları bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 2 | İstanbul´un kuruluş aşamalarını anlatabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 3 | Suriçinin gelişim süreçlerini karşılaştırabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| 4 | Haliç´in tarihsel gelişimini kavrar | |||||||||||
| 5 | Boğaziçi´nin çeşitli dönemlerdeki oluşumunu değerlendirir | 5 | 5 | 5 | ||||||||
| 6 | İstanbul'un tarihî yapılarını tanır | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 17 | 17 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 17 | 17 |
| Toplam İş Yükü | 268 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||