| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Osmanlı Kültür Tarihi | SAN 481 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | İstanbul Semineri |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mert Ağaoğlu |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Osmanlı kültürünü oluşturan unsurları ayrıntılı bir şekilde öğrencilere anlatmak |
| Dersin İçeriği | Osmanlı İmparatorluğu'nun devlet ve toplum yapısı, saray ve devlet teşkilatı, merasimler, sosyal hayat ve musiki, edebiyat, mimarî, resim ve tiyatro gibi konular Osmanlı kültürü bağlamında ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı kültürünün temel özelliklerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Osmanlı insanının hayat tarzını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Batı kültürü ve Osmanlı kültürü arasında bağlantı kurar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Konuyla ilgili araştırma planı önerir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Osmanlı medeniyetini Batı medeniyetinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Osmanlı kültürünün sanat tarihi açısından önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Medeniyet, Kültür ve Sanat Kavramlarının Açıklanması | |
| 3 | Küreselleşme ve Kültür | |
| 4 | Osmanlı Kültürünü Meydana Getiren Unsurlar | |
| 5 | Osmanlı Devlet ve Saray Teşkilatı | |
| 6 | Merasimler ve Sosyal Hayat | |
| 7 | Vakıf Sistemi | |
| 8 | Mimarî | |
| 9 | Vize (Ara Sınav) | |
| 10 | Minyatür ve Resim | |
| 11 | Ortaoyunu-Meddah ve Tiyatro | |
| 12 | Musiki | |
| 13 | Giyim-Kuşam ve Yemek Kültürü | |
| 14 | Osmanlı Kültür Tarihinin Görsel Kaynakları (Gravürler, Fotoğraflar) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Faroqhi, S. (2018). Osmanlılar Kültürel Tarih, Faroqhi, S.(2014). Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam Ed. (1994). Osmanlı Devleti ve Medeniyeti Tarihi Ed.(1999). Türk Dünyası Kültür Atlası Osmanlı Dönemi C.IX-X-XI |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı kültürünün temel özelliklerini tanır | 5 | ||||||||||
| 2 | Osmanlı insanının hayat tarzını öğrenir | 5 | ||||||||||
| 3 | Batı kültürü ve Osmanlı kültürü arasında bağlantı kurar | 5 | ||||||||||
| 4 | Konuyla ilgili araştırma planı önerir | 5 | ||||||||||
| 5 | Osmanlı medeniyetini Batı medeniyetinden ayırt eder | 5 | ||||||||||
| 6 | Osmanlı kültürünün sanat tarihi açısından önemini kavrar | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 135 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||