| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Resim Sanatı | SAN 307 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İslam toplumlarında resim sanatının 11-16.yy arasındaki gelişimi ve etkileşimler öğretilecektir |
| Dersin İçeriği | İslam'da tasvir sorunu ve İslam resminin tarih içinde geçirdiği aşamalar anlatılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İslam resim sanatı ile ilgili terimleri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İslam resim sanatının kaynaklarını tanır | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Tasvir yasağı ve sonuçlarını öğrenir | Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 4 | Sanatçı ve nakkaşhaneleri tanır | Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Çağdaş kültürlerle etkileşimleri tartışır | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 6 | Resim metin ilişkisini irdeler | Gösterip Yaptırma, Grupla Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: İslam kültüründe resim | |
| 2 | Terimler ve kaynaklar | |
| 3 | Tasvir problemi ve etkileri | |
| 4 | Emevi ve Abbasi Dönemi Resim Sanatı | |
| 5 | Moğol Dönemi Resim Sanatı | |
| 6 | Memlük, Celayirli ve Selçuklu Dönemi Resim Sanatı | |
| 7 | İncu Dönemi ve Muzafferi Dönemi Resim Sanatı | |
| 8 | Timurlu Dönemi Resim Sanatı | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Sultan Hüseyin Baykara Dönemi Nakkaşhanesi | |
| 11 | Türkmen Dönemi Resim Sanatı | |
| 12 | Safevi Dönemi Resim sanatı | |
| 13 | Özbek Dönemi Resim Sanatı | |
| 14 | Babürlü Dönemi Resim Sanatı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | İnal, G., (1994), Türk Minyatür Sanatı, Ankara
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İslam resim sanatı ile ilgili terimleri bilir | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | |||
| 2 | İslam resim sanatının kaynaklarını tanır | |||||||||||
| 3 | Tasvir yasağı ve sonuçlarını öğrenir | |||||||||||
| 4 | Sanatçı ve nakkaşhaneleri tanır | |||||||||||
| 5 | Çağdaş kültürlerle etkileşimleri tartışır | |||||||||||
| 6 | Resim metin ilişkisini irdeler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 17 | 17 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||