| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Tasarım | SAN 339 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal OKUMUŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat tarihi alanında yapılacak bilimsel çalışmalarda sanat eserlerimizin bilimsel yöntemlerle belgelenmesine yönelik kullanılan çizim programlarının öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Autocad ve CorelDraw tasarım programlarının temel nitelikleri, çizim esas ve teknikleri öğretilerek plan, şema, kesit ve cephe yüzeyi gibi mimari çizimler ile taşınır-taşınmaz kültür varlıkları üzerine işlenen süslemelerin çizimlerinin öğrenciler tarafından gerçekleştirilmesi sağlanacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik çizim programlarının niteliklerini bilir ve çalışmak istediği alana uygun programı seçer | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Alanına giren programlar hakkında gelişmeleri takip eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Autocad programında Orta ölçekli bir mimari yapının planını çizer | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Ölçekli bir şekilde sade cephe görünüşleri çizer | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gözlem, | |
| 5 | Süsleme sanatlarının çizim özelliklerini bilir ve bilgisayar ortamında uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 6 | CorelDraw programıyla afiş vb. tasarımlar yapar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar destekli tasarım konusunda temel kavramlar, AutoCad’e giriş uygulamaları | |
| 2 | AutoCad ekranı ve durum çubuğununun tanıtımı, uygulama | |
| 3 | Çizim komutları, uygulama | |
| 4 | Çizim komutları, uygulama | |
| 5 | Çizim komutları, uygulama | |
| 6 | Düzenleme komutları, uygulama | |
| 7 | Düzenleme komutları, uygulama | |
| 8 | Ölçeklendirme, katman özellikleri, dosya alma, kayıt ve yazdırma işlemleri | |
| 9 | Sınav | |
| 10 | CorelDraw programının tanıtımı, özellikleri | |
| 11 | Süslemede tasarım esasları ve ilgili komutların kullanımı, uygulama | |
| 12 | Düzenleme komutları ve diğer işlemler, uygulama | |
| 13 | Özgün tasarım ve sayfa düzeni oluşturma, uygulama | |
| 14 | Uygulama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından verilecektir. |
| Ders Kaynakları | İ. Hulusi Güngör, Görsel Sanatlar ve Mimarlık İçin Temel Tasarımlar, İstanbul, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | ||||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | ||||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | ||||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | ||||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | ||||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | ||||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | ||||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | ||||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknik çizim programlarının niteliklerini bilir ve çalışmak istediği alana uygun programı seçer | |||||||||||
| 2 | Alanına giren programlar hakkında gelişmeleri takip eder | |||||||||||
| 3 | Autocad programında Orta ölçekli bir mimari yapının planını çizer | |||||||||||
| 4 | Ölçekli bir şekilde sade cephe görünüşleri çizer | |||||||||||
| 5 | Süsleme sanatlarının çizim özelliklerini bilir ve bilgisayar ortamında uygular | |||||||||||
| 6 | CorelDraw programıyla afiş vb. tasarımlar yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||