| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Tarihi Yöntem ve Terminolojisi | SAN 103 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erdal Okumuş |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanat Tarihi ile ilgili teknik terimleri öğretmek, alandaki bilimsel araştırma türleri ve özellikleri öğretilerek,öğrencilerin doğru bir biçimde ödev, mezuniyet tezi ve bilimsel araştırma yazısı hazırlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Sanat tarihinin kapsamı, sanatın türleri; görsel ve plastik sanatlar, bilimsel araştırmanın aşamaları ve metin yazımının kuralları; dipnot ve bibliyografya kuralları, çalışmanın ana hat planını oluşturmak, bilgi fişleri hazırlamak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat tarihinin sınırlarını çizer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Plastik sanatları kendi içinde gruplandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Bilimsel bir çalışmanın aşamalarını kavrar | Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Çalışacağı konuya uygun araştırma yöntemini uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Araştırması için gerekli belgeleri test eder ve ilişkilendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Bilimsel alıntı yapmanın etik kurallarını bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Bilimsel metin yazımının kurallarını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, konu ile ilgili kaynakların değerlendirilmesi | |
| 2 | Sanat tarihinin kapsamı ve sanat tarihine yardımcı disiplinler | |
| 3 | Bilimsel araştırma türleri, yazılı kaynakların tespiti ve okunması | |
| 4 | Bilimsel araştırma türleri, yazılı kaynakların tespiti ve okunması | |
| 5 | Saha çalışması, gözlem fişlerinin oluşturulması | |
| 6 | Bilgi ve envanter fişlerinin hazırlanması | |
| 7 | Bilimsel araştırma yazılarında, metin yapısının oluşturulması ve ana hat planı | |
| 8 | Bilimsel araştırma yazılarında, metin yapısının oluşturulması ve ana hat planı | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Dipnot kuralları ve gösterimi | |
| 11 | Dipnot gösterimi uygulaması | |
| 12 | Dipnot gösterimi uygulaması | |
| 13 | YÖK Etik Kuralları | |
| 14 | Kültür Bakanlığı Etik Kuralları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim Üyesi tarafından bildirilecektir. |
| Ders Kaynakları | SÖZEN M.-TANYELİ U., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü,İstanbul, 1986.
ERTAŞ, M. Yaşar (ed), Tarih Bilimi ve Metodolojisi, İstanbul, 2019. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat tarihinin sınırlarını çizer | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | Plastik sanatları kendi içinde gruplandırır | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | Bilimsel bir çalışmanın aşamalarını kavrar | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | Çalışacağı konuya uygun araştırma yöntemini uygular | 5 | 5 | |||||||||
| 5 | Araştırması için gerekli belgeleri test eder ve ilişkilendirir | 5 | 5 | |||||||||
| 6 | Bilimsel alıntı yapmanın etik kurallarını bilir ve uygular | 5 | 5 | |||||||||
| 7 | Bilimsel metin yazımının kurallarını uygular | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||