Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Din Psikolojisi PSK 210 4 3 + 3 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsana özgü olan dinsel yaşamın psikolojik açıdan çeşitli yönlerini incelemektir. Dinin insan ruhundaki temel karakteristiklerini, davranışlara yansıyan etki durumlarını ele almak dersin amacıdır.

Dersin İçeriği

Din Psikolojisi Bilimi, Din, Dindarlık ve Boyutları, Dindarlığın Gelişimi, Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlikte din

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
2 Dini düşünce ve davranışların gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Tartışma, Çoktan Seçmeli Testler,
3 Dini düşünce davranış ve inançların psikolojik iyilik hali ile ilişkisini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
4 Din psikolojisinin davranış bozuklukları üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, metodları Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
2 Din psikolojisinin tarihçesi: Batı’da ve İslam dünyasında din psikolojisi Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
3 Dini düşünce ve davranışlarda yaşam boyu değişimler Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
4 Dini inançların ve davranışların gelişimini etkileyen faktörler Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
5 Dini gelişim ile ilişkili gelişim psikolojisi kuramları Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
6 Dindarlığın boyutları Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
7 Dindarlık modelleri Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
8 Dindarlık ve cinsiyet Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
9 Dindarlıkta cinsiyet farklarını öğrenmeye yönelik yaklaşımlar Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
10 Dindarlık ve psikolojik iyilik hali Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
11 Din ve baş etme Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
12 Dini baş etme biçimleri Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
13 Din depresyon ve ölüm kaygısı Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
14 Dindarlık ve madde kullanımı Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

G.W. Allport: Din Psikolojisi 

Carl Gustav Jung: Psikoloji ve Dİn

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. X
2 Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir.
3 Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. X
4 Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. X
5 Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. X
6 Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar.
7 Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır.
8 Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. X
9 Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar.
10 Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar.
11 En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir.
12 Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. 1 0 2 1 2 0 0 2 0 0 0 0
2 Dini düşünce ve davranışların gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur 1 0 2 1 2 0 0 2 0 0 0 0
3 Dini düşünce davranış ve inançların psikolojik iyilik hali ile ilişkisini kavrar 1 0 2 1 1 0 0 1 0 1 0 0
4 Din psikolojisinin davranış bozuklukları üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur 2 1 2 0 1 0 0 2 1 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
dersAKTSKredisi 6