| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Din Psikolojisi | PSK 210 | 4 | 3 + 3 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İnsana özgü olan dinsel yaşamın psikolojik açıdan çeşitli yönlerini incelemektir. Dinin insan ruhundaki temel karakteristiklerini, davranışlara yansıyan etki durumlarını ele almak dersin amacıdır. |
| Dersin İçeriği | Din Psikolojisi Bilimi, Din, Dindarlık ve Boyutları, Dindarlığın Gelişimi, Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlikte din |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Dini düşünce ve davranışların gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | Dini düşünce davranış ve inançların psikolojik iyilik hali ile ilişkisini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Din psikolojisinin davranış bozuklukları üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Din Psikolojisinin tanımı, konusu, amacı, metodları | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Din psikolojisinin tarihçesi: Batı’da ve İslam dünyasında din psikolojisi | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Dini düşünce ve davranışlarda yaşam boyu değişimler | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Dini inançların ve davranışların gelişimini etkileyen faktörler | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Dini gelişim ile ilişkili gelişim psikolojisi kuramları | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Dindarlığın boyutları | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Dindarlık modelleri | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Dindarlık ve cinsiyet | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Dindarlıkta cinsiyet farklarını öğrenmeye yönelik yaklaşımlar | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Dindarlık ve psikolojik iyilik hali | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Din ve baş etme | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Dini baş etme biçimleri | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Din depresyon ve ölüm kaygısı | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Dindarlık ve madde kullanımı | Ders kaynaklarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | G.W. Allport: Din Psikolojisi Carl Gustav Jung: Psikoloji ve Dİn |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din psikolojisinin tarihçesini ve önemli temsilcilerini tanır. | 1 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Dini düşünce ve davranışların gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur | 1 | 0 | 2 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | Dini düşünce davranış ve inançların psikolojik iyilik hali ile ilişkisini kavrar | 1 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 |
| 4 | Din psikolojisinin davranış bozuklukları üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur | 2 | 1 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||