| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | PSK 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM TAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Etik kurallara uygun şekilde araştırma yapmayı öğrenir | ||
| 3 | Belirlediği konuya uygun araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | ||
| 4 | Verilerin analizi ve raporlanması konusunda kenidni geliştirir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etik ilkelere uygun şekilde bilimsel araştırma hakkında bilgilendirme | |
| 2 | Öğrencinin uzmanlaşmak istediği konuların araştırılması-Literatür taraması | |
| 3 | Öğrencinin uzmanlaşmak istediği konuların araştırılması-Literatür taraması | |
| 4 | Öğrencinin uzmanlaşmak istediği konuyu netleştirmesi | |
| 5 | Öğrencinin uzmanlaşmak istediği konu ile ilgili kullanacağı metodu belirleme | |
| 6 | Verilerin toplanması | |
| 7 | Verilerin toplanması | |
| 8 | Belirlenen konu ile ilgili literatür taraması | |
| 9 | Belirlenen konu ile ilgili literatür taraması | |
| 10 | Literatürün hazırlanması | |
| 11 | Verilerin analizi | |
| 12 | Verilerin analizi | |
| 13 | Tartışma ve sonuç kısmının hazırlanması | |
| 14 | Tartışma ve sonuç kısmının hazırlanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 2 | 5 | 5 | 0 | 5 |
| 2 | Etik kurallara uygun şekilde araştırma yapmayı öğrenir | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 2 | 5 | 5 | 0 | 5 |
| 3 | Belirlediği konuya uygun araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 0 | 3 | 5 | 5 | 0 | 5 |
| 4 | Verilerin analizi ve raporlanması konusunda kenidni geliştirir | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 0 | 3 | 5 | 5 | 0 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|