| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojide Vaka Analizi | PSK 406 | 8 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Feyza Öz |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, alanda çalışan uzmanların karışılacakları danışanları tanıma-anlama ve onlara ilişkin değerlendirme yapma becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla dersin öncelikli amacı; öğrencilere gerçek vaka/olgular üzerinden psikoterapi kuramları çerçevesinde değerlendirme yapma becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Psikoloji alanında kuramlara göre olgu/vaka sunumlarının incelenmesi, analiz edilmesi ve tartışılması |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikoterapi sürecinin yürütülmesinde danışanları anlama-tanıma ve değerlendirmede farklı psikoterapi kuramlarının önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Çeşitli kuramlara göre olgu/vakaları analiz eder, değerlendirir. | Performans Değerlendirme, | |
| 3 | Olgulara, psikolojik problemlere farklı açılardan ve bütüncül olarak bakabilmenin önemi hakkında farkındalık kazanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çeşitli olgu/vakaları birbiriyle karşılaştırarak ele alabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | Çeşitli psikopatolojileri farklı yaklaşımlar bağlamında geniş bir perspektifle değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse genel giriş, Vaka akalizi dersinin sağlayacağı faydalara ilişkin fikir alışverişi, öneriler | |
| 2 | Psikolojide ilke ve tekniklere, etik kurallara genel bakış | |
| 3 | Vaka Örnekleri: Danışanın tanınması, terapötik ilişkinin kurulması ve sürdürülmesi | |
| 4 | Psikanalitik bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
| 5 | Varoluşçu bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
| 6 | Bireysel ve davranışçı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
| 7 | Çözüm Odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi,sınıf içi çalışma | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Şema Terapi Odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi,sınıf içi çalışma | |
| 10 | EMDR Odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
| 11 | Öyküsel terapi odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
| 12 | Gerçeklik Terepisi odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi,sınıf içi çalışma | |
| 13 | Gestalt Terapi odaklı bakış açısı ve örnek vaka analizi, sınıf içi çalışma | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Wedding, D.,& Corsini, R.J. (2013). Modern Psikoterapiler Vaka İncelemeleri (Çev., Duygu Özen). İstanbul:Kaknüs Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikoterapi sürecinin yürütülmesinde danışanları anlama-tanıma ve değerlendirmede farklı psikoterapi kuramlarının önemini kavrar | 4 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| 2 | Çeşitli kuramlara göre olgu/vakaları analiz eder, değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 4 | |
| 3 | Olgulara, psikolojik problemlere farklı açılardan ve bütüncül olarak bakabilmenin önemi hakkında farkındalık kazanır. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
| 4 | Çeşitli olgu/vakaları birbiriyle karşılaştırarak ele alabilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
| 5 | Çeşitli psikopatolojileri farklı yaklaşımlar bağlamında geniş bir perspektifle değerlendirir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||