| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Psikolojisi | PSK 417 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Çocuk Gelişimi |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER, |
| Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Feyza ÖZ, Ar. Gör. Ayşe Bahar DUYAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çocuk psikolojisinin temel kavramlarını, gelişim dönemi özelliklerini, aile sistemi içinde çocuk psikolojisi, uyum süreçlerini ve davranış problemlerini öğrenmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Bebeklik dönemi ve Bağlanma , Aile ve Çocuk iletişim, Çocuklukta Oyunun Önemi, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile, Çocukta Sık karşılaşılan Problemler, Özel eğitim bağlamında Çocuk konularını içermektedir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ruh sağlığını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hiperaktivite, otizm spektrum bozukluğu ve özel öğrenme güçlüklerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Çocukların kişilik özelliklerini yorumlar | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Çocuk psikolojisini etkileyen faktörleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Özel sorunlar ve davranış bozukluklarını ayırt eder | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 6 | Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümüne öneriler sunar. | ||
| 7 | Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk Ruh Sağlığının tanımı ve önemi | |
| 2 | İlişki Temelli Gelişim Perspektifiyle Bebeklik | |
| 3 | Nörogelişimsel Yaklaşımla Çocuğun Bütünsel Gelişimi | |
| 4 | İletişimde Çocuğun İhtiyacını Duymak ve Yanıtlamak | |
| 5 | Oyun Yoluyla İfade, İletişim ve İyileşme | |
| 6 | Çocuklukta Sık Karşılaşılan Davranış Problemleri I | |
| 7 | Çocuklukta Sık Karşılaşılan Davranış Problemleri II | |
| 8 | Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar I | |
| 9 | Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar II | |
| 10 | Gelişimsel Farklılıklar ve Destekleyici Yaklaşımlar III | |
| 11 | Çocukların Farklı Kişiliklerini Keşfetmek | |
| 12 | İhtiyaçların Farkındalığı ve Sınırların Öğrenilmesi | |
| 13 | Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümü | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Haluk Yavuzer- Çocuk Psikolojisi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | X | |||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ruh sağlığını açıklar | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 |
| 2 | Hiperaktivite, otizm spektrum bozukluğu ve özel öğrenme güçlüklerini karşılaştırır. | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 3 | Çocukların kişilik özelliklerini yorumlar | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 |
| 4 | Çocuk psikolojisini etkileyen faktörleri sıralar. | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 5 | Özel sorunlar ve davranış bozukluklarını ayırt eder | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 1 |
| 6 | Gelişimsel ve psikolojik problemlerin çözümüne öneriler sunar. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 7 | Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir. | 4 | 0 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||