| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikopatoloji I | PSK 301 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF YÖYEN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF YÖYEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin psikopatolojinin tanımını öğrenmeleri ve çeşitli davranış bozukluklarını tanımaları amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Psikopatolojinin tanımı, tarihçesi, psikopatolojinin biyolojik temelleri, sınıflandırma ve tanı, duygudurum bozuklukları, anksiyete bozuklukları, obsesif kompulsif bozukluk, şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikopatolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir. | Tartışma, Mikro Öğretim, | |
| 2 | Psikopatoloji gelişimine ilişkin temel mekanizmaları tanıyabilir. | Mikro Öğretim, Tartışma, | |
| 3 | Yaygın görülen psikopatolojilerin sınıflandırılmasında kullanılan temel kriterleri tanımlayabilir. | Mikro Öğretim, Tartışma, | |
| 4 | Psikopatolojik durumlar arası temel farkları ayırt edebilir. | Mikro Öğretim, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikopatoloji Nedir | |
| 2 | Psikopatolojinin Tarihçesi | |
| 3 | Psikopatolojinin Biyolojik Temelleri | |
| 4 | Psikolojik Değerlendirme | |
| 5 | Sınıflandırma ve Tanı | |
| 6 | Ara Sınav | |
| 7 | Duygudurum Bozuklukları | |
| 8 | Duygudurum Bozuklukları | |
| 9 | Anksiyete Bozuklukları | |
| 10 | Anksiyete Bozuklukları | |
| 11 | Obsesif Kompulsif Bozukluk | |
| 12 | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar | |
| 13 | Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar | |
| 14 | Özet |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikopatolojinin temel kavramlarını tanımlayabilir. | ||||||||||||
| 2 | Psikopatoloji gelişimine ilişkin temel mekanizmaları tanıyabilir. | ||||||||||||
| 3 | Yaygın görülen psikopatolojilerin sınıflandırılmasında kullanılan temel kriterleri tanımlayabilir. | ||||||||||||
| 4 | Psikopatolojik durumlar arası temel farkları ayırt edebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||