| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Spor Psikolojisi | PSK 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMİNE GÖÇET TEKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşe Bahar Duyar, Arş. Gör. Feyza Öz |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojinin spor alanına uygulanması, spor psikolojisinin temel kavramları, ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olma |
| Dersin İçeriği | Spor psikolojisinin tarihi gelişimi, temel kavramları, psikolojinin spor alanına olan etkisi, motivasyon, kaygı ve kaygı yönetimi, kişilik, konsantrasyon, özgüven kendi kendine hipnoz |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Spor psikolojisinin tarihsel gelişimi ve temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Psikolojinin performans üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Kişilik özelliklerinin spor dalları üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Motivasyon, konsantrasyon ve öz güven gibi pozitif psikoloji kavramlarının spor performansına etkisini bilir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 5 | Psikolojik süreçlerin spor psikolojisine nasıl uygulandığını bilir | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Spor psikolojisine giriş, izlence ve kaynak kitapların paylaşılması | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması |
| 2 | Spor psikolojisi tarihi, bir bilim dalı olarak olarak ortaya çıkması, temel kavramları | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması |
| 3 | Spor psikolojisi ve kişilik | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması |
| 4 | Motivasyon | Kaynakların ilgili bölümlerinin okunması |
| 5 | Motivasyon | |
| 6 | Özgüven | |
| 7 | Kaygı | |
| 8 | Duygular ve Ruh Hali | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Duygular ve Ruh Hali | |
| 11 | Konsantrasyon | |
| 12 | Görselleştirme | |
| 13 | Kendi kendine hipnoz | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Costas I. Karageorghis ve Peter C. Terry 'Spor psikolojisi' Milli Eğitim Bakanlığı 'Spor psikolojisi ve sosyolojisi' Hikmet TURKAY ve Ayça DEMİR 'Spor psikolojiis üzeirne bir inceleme' (makale) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | X | |||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | X | |||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | X | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | X | |||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | X | |||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | X | |||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | X | |||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Spor psikolojisinin tarihsel gelişimi ve temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 2 | Psikolojinin performans üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 3 | Kişilik özelliklerinin spor dalları üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 4 | Motivasyon, konsantrasyon ve öz güven gibi pozitif psikoloji kavramlarının spor performansına etkisini bilir | ||||||||||||
| 5 | Psikolojik süreçlerin spor psikolojisine nasıl uygulandığını bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||