| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Psikolojisi | PSK 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SÜMEYYE DERİN, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste insan öğrenmesinin tanımı, çeşitleri, yaşam boyu öğrenmenin gelişimi açıklandıtan sonra öğrenme yöntemlerinin dinamikleri bilimsel olarak aktarılacaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğrenme yaklaşımları , beyin ve öğrenme, davranışçılık ve kalsik koşullanma, araçsal öğrenme, sosyal bilişsel öğrenme, hafıza türleri ve öğrenme, motivasyonel ve bilişsel süreçler konuları incelenecektir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | öğrenme yaklaşımlarını tanımlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | |
| 3 | problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | öğrenme yaklaşımları | |
| 2 | öğrenme ve beyin | |
| 3 | davranışçılık ve klasik koşullanma | |
| 4 | araçsal koşullanma | |
| 5 | sosyal bilişsel kuram | |
| 6 | bilişselliğe giriş | |
| 7 | hafızanın temel bileşenleri | |
| 8 | Uzun Süreli Hafıza- Depolama ve Kodlama | |
| 9 | bilginin yapısı | |
| 10 | geri çağırma ve unutma | |
| 11 | bilişsel gelişim yaklaşımları | |
| 12 | Sosyokültürel Kuram ve Diğer Bağlamsal Yaklaşımlar | |
| 13 | Transfer, Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme | |
| 14 | motivasyon ve duygulanım |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders kaynak kitabına ek olarak, slayt ve pdf dökümanlar paylaşılacaktır |
| Ders Kaynakları | Öğrenme Psikolojisi, Human Learning, Jeanne Ellis Ormrod, Çev: Musatafa Baloğlu, 6. basım, Nobel yayınları
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | öğrenme yaklaşımlarını tanımlar | ||||||||||||
| 2 | hafıza çeşitlerini ve öğrenme biçimini tanımlar | ||||||||||||
| 3 | problem çözme becerileri, unutma ve motivasyon teorilerini tanımlar | ||||||||||||
| 4 | depolam kodlama ve geri çağırmada beyin biyopsiko yapısını tanımlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||