| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel Biyoloji | PSK 110 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin insan fizyolojisi, genetiği ve evrimi hakkında bilgi edinmesi, sinir sistemi elemanlarını ve sinir iletimini öğrenmesi, nörotransmitterler, hormonlar ve bunların insanların davranışlarına etkisini anlaması amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Canlıların genel özellikleri, hücrenin yapısı, genetik, evrim, sinir sisteminin gelişimi, nöronların yapısı, sinir sistemi elemanları |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Canlının özelliklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hücrenin kimyasal bileşenleri, organelleri ve hayat devri hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Gen kavramı ve kalıtım hakkında bilgi sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Evrimi ve evrimin mekanizmalarını anlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Sinir ve endokrin sistemleri hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Yöntem - Canlıların Özellikleri | |
| 2 | Yaşamın Kimyası | |
| 3 | Hücrenin Genel Yapısı | |
| 4 | Organeller ve Görevleri | |
| 5 | Hücrenin Hayat Devri, Hücre Bölünmesi ve Kanser | |
| 6 | Mendel ve Gen Kavramı | |
| 7 | Kalıtımın Kromozomal Temeli | |
| 8 | Kalıtımın Moleküler Temeli | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Evrim | |
| 11 | Gelişim | |
| 12 | Sinir Sistemine Genel Bakış | |
| 13 | Merkezi ve Çevresel Sinir Sistemi | |
| 14 | Endokrin Sistem |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Campbell Biyoloji - Jane B. Reece , Lisa A. Urry , Michael L. Cain , Steven A. Wasserman , Peter V. Minorsky , Robert B. Jackson - Palme Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Canlının özelliklerini öğrenir | ||||||||||||
| 2 | Hücrenin kimyasal bileşenleri, organelleri ve hayat devri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
| 3 | Gen kavramı ve kalıtım hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
| 4 | Evrimi ve evrimin mekanizmalarını anlar | ||||||||||||
| 5 | Sinir ve endokrin sistemleri hakkında fikir sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||