| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Felsefeye Giriş | PSK 107 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefenin sorunlarını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
| Dersin İçeriği | Felsefe ve diğer disiplinler arası farklar ve ortaklıklar; Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi temel soruşturma alanlarındaki kavramları ve sorunları tanıma ve ayırt edebilme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Felsefe kavramlarını tanır | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Felsefenin belli başlı alanlarını (Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi), bu alanlardaki temel problemleri ve bu problemlere önerilen çözüm önerilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Felsefeyi diğer bilgi alanlarından ayırabilme becerisi edinir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlama ve yargılayabilme yetisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme ve okuma becerisi kazanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gündelik hayat ve felsefe, felsefenin özellikleri | |
| 2 | Felsefenin özellikleri | |
| 3 | Bilgi hakkında felsefe soruşturması | |
| 4 | Bilgi hakkında felsefe soruşturması | |
| 5 | Bilim hakkında felsefe soruşturması | |
| 6 | Bilim hakkında felsefe soruşturması | |
| 7 | Varlık hakkında felsefe soruşturması | |
| 8 | Varlık hakkında felsefe soruşturması | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Değerler hakkında felsefe soruşturması | |
| 11 | Değerler hakkında felsefe soruşturması | |
| 12 | Ahlak hakkında felsefe soruşturması | |
| 13 | Ahlak hakkında felsefe soruşturması | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] A.Cevizci, Felsefeye Giriş, İstanbul, 2007 |
| Ders Kaynakları | [2] A.Arslan, Felsefeye Giriş, İstanbul, 2001 |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | filozof ve felsefe hakkında - ali osman gündoğan - 1993-10.pdf | 0 MB | |
| 0 | Bir Teknik-Sokratik Sorgulama-Yönlendirilmiş Keşif.pdf | 0 MB | |
| 0 | Honer, Metafizik.pdf | 0 MB | |
| 0 | Ahmet Arslan Felsefeye Giriş-epistemoloji.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bireylerin davranışlarını ve zihinsel süreçlerini anlamak için uygun yöntem ve tekniklerle veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 2 | Psikoloji alanında kullanılan araç, test ve yöntemleri bilimsel etik çerçevesinde seçer, kullanır ve değerlendirir. | ||||||
| 3 | Bireysel ve toplumsal sorunları analiz edebilmek için çağdaş kuramsal yaklaşımları ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözüm üretir. | ||||||
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan etik ilkeleri benimser ve mesleki uygulamalarında bu ilkelere uygun davranır. | ||||||
| 5 | Alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve disiplinler arası ekiplerde etkin biçimde çalışır, sorumluluk alır ve iş birliği yapar. | ||||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini kullanarak düşüncelerini açık ve anlaşılır şekilde ifade eder; en az bir yabancı dili mesleki düzeyde kullanır. | ||||||
| 8 | Psikolojik uygulamaların toplumsal, hukuksal ve çevresel etkileri konusunda farkındalık geliştirir. | ||||||
| 9 | Alanla ilgili farklı veri kaynaklarını kullanarak bilimsel araştırma tasarlar, uygular ve sonuçlarını raporlar. | ||||||
| 10 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak psikolojik verileri analiz eder ve sunar. | ||||||
| 11 | En az iki farklı seçmeli ders ve alan dışı ders aracılığıyla çok yönlü bakış açısı geliştirir. | ||||||
| 12 | Program çıktılarına erişim düzeylerini izlemek ve değerlendirmek üzere ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygular. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Felsefe kavramlarını tanır | ||||||||||||
| 2 | Felsefenin belli başlı alanlarını (Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi), bu alanlardaki temel problemleri ve bu problemlere önerilen çözüm önerilerini öğrenir | ||||||||||||
| 3 | Felsefeyi diğer bilgi alanlarından ayırabilme becerisi edinir | ||||||||||||
| 4 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlama ve yargılayabilme yetisi kazanır | ||||||||||||
| 5 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme ve okuma becerisi kazanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||