| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| 18. Yüzyıl Batı Felsefesi | FEL 333 | 5 | 4 + 0 | 4 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | -  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | -  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Öğrencinin Aydınlanma felsefesinin ortaya çıkışını, genel özelliklerini ve temel bakış açısını, temsilcilerini, değerlerini, eğilimlerini, kavramlarını öğrenmesini, anlamasını, tartışmasını, Aydınlamanın felsefe tarihindeki yerini kavramasını sağlamak.  | 
                                
| Dersin İçeriği | İskoç Aydınlanması'nın temsilcisi Hume'un, Alman Aydınlaması'nın temsilcisi ve genel olarak Aydınlanma felsefesinin kurucusu kabul edilen Kant'ın felsefeleri filozofların metinlerine dayanarak tanıtılır, tarihsel bağlamı içinde değerlendirilir, tartışılır ve yorumlanır; Aydınlanma'nın hümanizm, rasyonelizm, deizm, ilerlemecilik, özgürlük gibi temel kavramları ve bu kavramlar etrafında gelişen tartışmalar aktarılır.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hume'un Aydınlanma'daki rolünü açıklamak | ||
| 2 | Hume'un Kant'a etkisini yorumlamak. | ||
| 3 | Kant'ın felsefe tarihindeki yerini ve önemini açıklamak | ||
| 4 | Kant epistemolojisinin devrimsel karakterini açıklamak | ||
| 5 | Aydınlanmanın temel kavramlarını ve bakış açısını ayırt etmek | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Aydınlanma tanımı, tarihsel, bilimsel, sosyo-politik arkaplanı, temel kavramları | |
| 2 | Aydınlanma tanımı, tarihsel, bilimsel, sosyo-politik arkaplanı, temel kavramları | |
| 3 | Hume Felsefesi | |
| 4 | Hume Felsefesi | |
| 5 | Kant Felsefesi | |
| 6 | Kant Felsefesi | |
| 7 | Kant Felsefesi | |
| 8 | Kant Felsefesi | |
| 9 | Kant Felsefesi | |
| 10 | Kant Felsefesi | |
| 11 | Kant Felsefesi | |
| 12 | Kant Felsefesi | |
| 13 | Kant Felsefesi | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | -  | 
                                
| Ders Kaynakları | Hume-İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma, İş Bankası Hume- İnsan Doğası Üzerine Bir İnceleme Kant- Gelecekte Bir Bilim Olarak Ortaya Çıkabilecek Her Metafiziğe Prolegomena, Türkiye Felsefe Kurumu Ahmet Ayhan Çitil- Kant Okumaları Birinci Kritik, Dergah Bülent Gözkan, Kant'ın Şemsiyesi, YKY Paul Guyer, Kant, çev. Deniz Soysal, Say Allen Wood, Kant, çev. Aliye Kovanlıkaya, Alfa  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hume'un Aydınlanma'daki rolünü açıklamak | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 0 | 0 | 
| 2 | Hume'un Kant'a etkisini yorumlamak. | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 
| 3 | Kant'ın felsefe tarihindeki yerini ve önemini açıklamak | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 0 | 0 | 
| 4 | Kant epistemolojisinin devrimsel karakterini açıklamak | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 0 | 
| 5 | Aydınlanmanın temel kavramlarını ve bakış açısını ayırt etmek | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||