| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | FEL 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefi metinler hazırlamasını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir çalışma hazırlama |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir araştırma yapabilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Araştırma sonucu elde edilen verileri kullanmak suretiyle oluşturulan bir tezi, sistemli ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade etme yeteneği kazanır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Tutarlı, eleştirel, yöntemli ve kavramsal düşünebilir; ayrımlar yapabilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Disiplinler arası bilgiyi kullanır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, | |
| 6 | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 2 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 3 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 4 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 5 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 6 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 7 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 8 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 9 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 10 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 11 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 12 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 13 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir | |
| 14 | Danışman her hafta öğrencilerin çalışmalarını kontrol edecektir |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, 2015. |
| Ders Kaynakları | Suat Cebeci, Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, 2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | X | |||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | X | |||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | X | |||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir felsefe problemi hakkında kapsamlı bir araştırma yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
| 2 | Araştırma sonucu elde edilen verileri kullanmak suretiyle oluşturulan bir tezi, sistemli ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade etme yeteneği kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
| 3 | Tutarlı, eleştirel, yöntemli ve kavramsal düşünebilir; ayrımlar yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | |
| 4 | Disiplinler arası bilgiyi kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |
| 5 | ||||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 12 | 192 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 261 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||