| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Düşüncesinde Tasavvuf | FEL 305 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Tasavvufa özgü kavram ve fikirler ile önemli mutasavvıfların görüşlerinin ana hatlarıyla tanıtılması  | 
                                
| Dersin İçeriği | İslam ilimleri ve İslam Tarihi içerisinde tasavvufun yeri, Tasavvufî düşüncenin ana kavramları, İbn Arabinin görüşleri  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufî düşüncenin oluşumunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Kaynaklar ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Belli başlı mutasavvıfların görüşlerinin kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Tasavvufun güncel problemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Tasavvufi düşünceyi diğer alanlarla karşılatırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İslam İlimleri ve Tasavvuf | |
| 2 | İslam İlimleri ve Tasavvuf | |
| 3 | Genel olarak tasavvuf ve İslam tarihi | |
| 4 | İlk sufiler | |
| 5 | Tasavvufun ana kavram ve temelleri | |
| 6 | Tasavvufun ana kavram ve temelleri | |
| 7 | Tasavvuf ekolleri | |
| 8 | İbn Arabi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | İbn Arabi | |
| 11 | Hak kavramı | |
| 12 | Allahın isimleri: Allah, Rab | |
| 13 | Allahın isimleri: Allah, Rab | |
| 14 | İnsan ve Değeri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Güngör, Erol, İslam Tasavvufunun Meseleleri, Ötüken Yayınları, 1996  | 
                                
| Ders Kaynakları | [2] İbnü´l-Arabî, Fusûsu´l-Hikem, çev. Ekrem Demirli, Kabalcı Yayınevi, 2006   | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasavvufî düşüncenin oluşumunu açıklar. | |||||||||||
| 2 | Kaynaklar ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||
| 3 | Belli başlı mutasavvıfların görüşlerinin kavrar. | |||||||||||
| 4 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kazanır. | |||||||||||
| 5 | Tasavvufun güncel problemlerini tanır. | |||||||||||
| 6 | Tasavvufi düşünceyi diğer alanlarla karşılatırabilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 3. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 3 | 2 | 6 | 
| Ödev | 0 | 3 | 0 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 106 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||