| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Felsefi Edebiyat Metinleri | FEL 402 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATMA BERNA YILDIRIM | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Felsefe-edebiyat ilişkisini edebiyat kuramları aracılığıyla gözden geçirme. | 
| Dersin İçeriği | Birkaç edebiyat eseri ve birkaç edebiyat kuramını inceleyerek elde edilen sonuçları felsefe açısından değerlendirmek. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat kuramlarının karakteristiklerini sayabilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, | 
| 2 | Edebiyat kuramcılarını temel sorunlarıyla birlikte öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 3 | Edebiyat kuramlarının sorunlarını açıklama becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| 4 | Kavramlar arasında edebiyat kuramlarının kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, | 
| 5 | Edebiyat kuramlarının oluşturucu öğelerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, | 
| 6 | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derste izlenecek okuma yönteminin uygulamalı olarak tanıtılması. | |
| 2 | Deneme incelemesi: Bilge Karasu, Azınlık-Azınlıklar | |
| 3 | Öykü incelemesi: Sait Faik Abasıyanık, Jimnastik Yapan Adam | |
| 4 | Roman incelemesi: Michel Tournier, Cuma ya da Pasifik Arafı | |
| 5 | Roman incelemesi: Michel Tournier, Cuma ya da Pasifik Arafı | |
| 6 | Roman incelemesi: Michel Tournier, Cuma ya da Pasifik Arafı | |
| 7 | Tragedya incelemesi: Sofokles, Antigone | |
| 8 | Tragedya incelemesi: Sofokles, Antigone | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Yapısalcı kuram örneği: Roland Barthes, Anlatıların Yapısal Çözümlemesine Giriş | |
| 11 | Yapısalcı kuram örneği: Umberto Eco, The Role of the Reader | |
| 12 | Yapısalcılık sonrası kuram örneği: Cem İleri, Yazının da Yırtılıverdiği Yer | |
| 13 | Edebiyat kuramlarının sağladığı verileri felsefe açısından değerlendirme | |
| 14 | Edebiyat kuramlarının sağladığı verileri felsefe açısından değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1.	Umberto Eco, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti. 2. Umberto Eco, Yorum ve Aşırı Yorum 3. Tahsin Yücel, Yapısalcılık 4. Italo Calvino, Kitaplarımdan Birini Nasıl Yazdım 5. Mehmet Rifat, Homo Semioticus  | 
                                
| Ders Kaynakları | Ayrıca, haftalık dökümde anılan diğer metin ve kitaplar. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | X | |||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | X | |||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | X | |||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | X | |||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | X | |||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Edebiyat kuramlarının karakteristiklerini sayabilir. | |||||||||||
| 2 | Edebiyat kuramcılarını temel sorunlarıyla birlikte öğrenir. | |||||||||||
| 3 | Edebiyat kuramlarının sorunlarını açıklama becerisi kazanır. | |||||||||||
| 4 | Kavramlar arasında edebiyat kuramlarının kurduğu kimi bağlantıları kurabilir. | |||||||||||
| 5 | Edebiyat kuramlarının oluşturucu öğelerini açıklayabilir. | |||||||||||
| 6 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||