| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Felsefeye Giriş | FEL 101 | 1 | 4 + 0 | 4 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, Dr.Öğr.Üyesi ONUR KABİL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin felsefenin sorunlarını ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
| Dersin İçeriği | Felsefe ve diğer disiplinler arası farklar ve ortaklıklar; Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi temel soruşturma alanlarındaki kavramları ve sorunları tanıma ve ayırt edebilme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Felsefe kavramlarını tanır | Anlatım, | |
| 2 | Felsefenin belli başlı alanlarını (Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi), bu alanlardaki temel problemleri ve bu problemlere önerilen çözüm önerilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Felsefeyi diğer bilgi alanlarından ayırabilme becerisi edinir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlama ve yargılayabilme yetisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme ve okuma becerisi kazanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gündelik hayat ve felsefe, felsefenin özellikleri | |
| 2 | Felsefenin özellikleri | |
| 3 | Bilgi hakkında felsefe soruşturması | |
| 4 | Bilgi hakkında felsefe soruşturması | |
| 5 | Bilim hakkında felsefe soruşturması | |
| 6 | Bilim hakkında felsefe soruşturması | |
| 7 | Varlık hakkında felsefe soruşturması | |
| 8 | Varlık hakkında felsefe soruşturması | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Değerler hakkında felsefe soruşturması | |
| 11 | Değerler hakkında felsefe soruşturması | |
| 12 | Ahlak hakkında felsefe soruşturması | |
| 13 | Ahlak hakkında felsefe soruşturması | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] A.Cevizci, Felsefeye Giriş, İstanbul, 2007 |
| Ders Kaynakları | [2] A.Arslan, Felsefeye Giriş, İstanbul, 2001 [3] S.Honer ve diğr., Felsefeye Çağrı, İstanbul, 2003 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Felsefe kavramlarını tanır | |||||||||||
| 2 | Felsefenin belli başlı alanlarını (Bilgi, bilim, varlık ahlak gibi), bu alanlardaki temel problemleri ve bu problemlere önerilen çözüm önerilerini öğrenir | |||||||||||
| 3 | Felsefeyi diğer bilgi alanlarından ayırabilme becerisi edinir | |||||||||||
| 4 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlama ve yargılayabilme yetisi kazanır | |||||||||||
| 5 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme ve okuma becerisi kazanır | |||||||||||
| 6 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| 4. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 4 | 5 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 210 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||