| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Yöntemleri | ADE 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bilimsel ve yöntemsel araştırma yapmanın temel kavramları, araç ve gereçleri ile bilimsel yaklaşımlar ele alınıp bilimsel araştırma mantığını anlamak amaçlanmaktadır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Bilimsel düşünme ve araştırma yapma biçimleri, bilim teorisi, bilim terimcesi ve örneklerle araştırma yöntemleri işlenecektir.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma mantığını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Bilimsel yöntemleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Araştırmanın aşamaları arasında ilişkiler kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Konu belirleme ve sınırlandırma; kaynak taraması; Veri toplama; verileri sınıflandırma ve değerlendirme bilgilerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 5 | Verileri analiz eder ve yöntem uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Araştırmayı sonuçlandırma ve sunma becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırma, Kuram, Bilimin Temel İşlevleri, Bilimsel Araştırma İlkeleri, Bilimsel Yöntem Ve Diğer Kavramlar. | |
| 2 | Sosyal Bilimlerde Araştırmanın Önemi Ve Hipotez | |
| 3 | Hipotez Geliştirme Ve Teori | |
| 4 | Veri Toplama Ve Değerlendirme Yöntemleri: Veri Ve Türleri, Ölçme Ve Türleri, Ölçek Ve Türleri | |
| 5 | Veri Toplama Ve Değerlendirme Yöntemleri: Güvenilirlik Ve Geçerlilik, Veri Toplamada Temel Yaklaşımlar, Ortak Süreçler. | |
| 6 | Veri Toplama Teknikleri Ve Verilerin İşlenmesi: Görüşme, Anket, Gözlem, Kaynak Derlemesi, Tarama, Yazışma, Verilerin İşlenmesi, Çözümlenmesi. | |
| 7 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Araştırmanın Sınıflandırılması, Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo Ve Şekiller. | |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak Ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil Ve Grafikler. | |
| 10 | Bilim Dili: Yazım Dili, Sözcük Seçimi, Cümle Ve Paragraf Yapısı, Üslup, Yazım Kuralları, Noktalama İşaretleri. | |
| 11 | Dipnot Ve Kaynaklar: Konulu Yazımların Değerlendirilmesi | |
| 12 | Örnek Metin İncelemesi I | |
| 13 | Örnek Metin İncelemesi II | |
| 14 | Alman Edebiyatı İle İlgili Bitirme Projesinin Hazırlanması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 
  | 
                                
| Ders Kaynakları | Yıldırım, E., Altunışık, R., Coşkun R. Ve Bayraktaroğlu S. (2001): Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık. Karasar, Niyazi (2016): Bilimsel Araştırma Yöntemi. Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma mantığını kavrar. | ||||||||||
| 2 | Bilimsel yöntemleri uygular. | ||||||||||
| 3 | Araştırmanın aşamaları arasında ilişkiler kurar. | ||||||||||
| 4 | Konu belirleme ve sınırlandırma; kaynak taraması; Veri toplama; verileri sınıflandırma ve değerlendirme bilgilerini kullanır. | ||||||||||
| 5 | Verileri analiz eder ve yöntem uygular. | ||||||||||
| 6 | Araştırmayı sonuçlandırma ve sunma becerisi kazanır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||