| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Modern Türkiye Nin Oluşumu | SAU 057 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA SARI | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, XIX. yüzyılın başından günümüze kadar modern Türkiye´nin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel kökenlerini ve süreçlerini, dünyadaki gelişmeler çerçevesinde ele almaktır. | 
| Dersin İçeriği | Osmanlı Devleti’ndeki yenileşme hareketleri, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemi, İttihat ve Terakki Partisi, Milli Mücadele, Atatürk inkılâpları, Çok partili hayata geçiş | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Tanzimat ve Meşrutiyet tecrübelerinin Cumhuriyet’e katkılarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Osmanlı Türkiyesi ile Cumhuriyet Türkiyesi arasındaki süreklilikler ve kopuşları inceler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Türkiye Cumhuriyeti’ndeki ve Osmanlı Devleti’ndeki modernleşme çabalarını kıyaslar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Atatürk ilke ve inkılâplarının Türkiye modernleşmesine katkısını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | İkinci Dünya Savaşı´nın sonundan bugünlere modern Türkiye´nin yakın tarihini siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Dünyadaki gelişmelerin ışığında Türkiye´nin son elli yıllık tarihinin temel dinamikleri ve süreçlerini değerlendir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Devleti’ndeki ilk yenileşme hareketleri | |
| 2 | Tanzimat ve Islahat Fermanları | |
| 3 | I. Meşrutiyet Dönemi: Parlamenter sisteme geçiş | |
| 4 | II. Meşrutiyet Dönemi: İttihat ve Terakki Partisi ve iktidarı | |
| 5 | Savaş ve barış: Milli Mücadele ve Lozan Antlaşması | |
| 6 | Cumhuriyet’e giden yol | |
| 7 | Atatürk döneminde Türkiye | |
| 8 | İsmet İnönü döneminde Türkiye | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | II. Dünya Savaşı’ndan sonra dünyadaki gelişmeler ve Türkiye: Çok partili hayata geçiş | |
| 11 | Demokrat Parti dönemi | |
| 12 | 1960-1970 arasında Türkiye | |
| 13 | 1970-1980 arasında Türkiye | |
| 14 | Günümüzde Türkiye ve dersin genel değerlendirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Erich Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, Çev. Yasemin Saner Gönen, İstanbul: İletişim Yayınları 2004. | 
| Ders Kaynakları | 1. Bernard Lewis, Modern Türkiye´nin Doğuşu, Ankara: TTK Yay., 1988 2. Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, Kaynak Yay, İstanbul, 1999 3. Niyazi Berkes, Türkiye´de Çağdaşlaşma, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları 2002. 4. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İstanbul: Hil Yayınları, 1987. 5. Kemal H. Karpat, Osmanlı’da Değişim, Modernleşme ve Uluslaşma, (çev. Dilek Özdemir), Ankara, 2006. 6. Tarık Zafer Tunaya, Türkiye´nin Siyasi Hayatında Batılılaşma Hareketleri, İstanbul: 1960. 7. Bülent Tanör, Osmanlı- Türk Anayasal Gelişmeleri, İstanbul: Yapı Kredi Yay., 1998. 8. Feroz Ahmad, İttihat ve Terakki, 1908- 1914, Çev. Nuran Yavuz, İstanbul: Kaynak Yay., 1984. 9. Feroz Ahmad, İttihatçılıktan Kemalizme, Çev. Fatmagül Berktay, İstanbul: Kaynak Yay., 1996. 10. Zafer Toprak, İttihat ve Terakki ve Devletçilik, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay., 1995. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Tanzimat ve Meşrutiyet tecrübelerinin Cumhuriyet’e katkılarını değerlendirir | 
| 2 | Osmanlı Türkiyesi ile Cumhuriyet Türkiyesi arasındaki süreklilikler ve kopuşları inceler | 
| 3 | Türkiye Cumhuriyeti’ndeki ve Osmanlı Devleti’ndeki modernleşme çabalarını kıyaslar | 
| 4 | Atatürk ilke ve inkılâplarının Türkiye modernleşmesine katkısını anlar | 
| 5 | İkinci Dünya Savaşı´nın sonundan bugünlere modern Türkiye´nin yakın tarihini siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını kavrar | 
| 6 | Dünyadaki gelişmelerin ışığında Türkiye´nin son elli yıllık tarihinin temel dinamikleri ve süreçlerini değerlendir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 8 | 8 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||