| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ermeni Sorunu Tarihi | SAU 063 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Tufan Turan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve uluslararası bir sorun haline gelişinin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Ermeni meselesinin ortaya çıkışı, berlin ve Ayastefanos anlaşmalarında Ermeni sorunu, Sevr ve Mondros Ateşkes anlaşmalarında Ermeni Sorunu, Lozan´da Ermeni Meselesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar | Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tanıtılması | |
| 2 | Ermeni Sorunun ortaya çıkışı | |
| 3 | Milliyetçilik ve Ermeniler | |
| 4 | Misyonerler, misyoner okulları ve Ermeniler | |
| 5 | Katolik ve Protestan Ermeni cemaatlerinin ortaya çıkışı | |
| 6 | Ayastefanos ve Berlin Kongresinde Ermeni sorunu | |
| 7 | Ermeni Reform talepleri | |
| 8 | Büyük devletlerin Ermeni politikaları | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Rusya ve Ermeniler | |
| 11 | İngiltere ve Ermeniler | |
| 12 | Fransa, Almanya ve Ermeniler | |
| 13 | Amerika ve Ermeniler | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gunter Lewy, 1915'te Ne Oldu? Tartışılan Tarih, İstanbul, 2007. Haluk Selvi, Birinci Dünya Savaşından Lozana Ermeni Sorunu, Sakarya, 2001 Kamuran Gürün, Ermeni Dosyası, Ankara, 1998 |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler |
| 2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar |
| 3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir |
| 4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar. |
| 5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder |
| 6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 62 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||